Email Marketing: 9 motive pentru care este important
În timp ce alte strategii de marketing digital au evoluat, o întrebare care apare mereu este: „mai este important email marketing?”
În concluzie, da. Realizarea unei strategii solide de email marketing vă ajută să contactați și să vă conectați cu publicul țintă într-un mod personalizat și să creșteți vânzările la un cost rezonabil.
Precum au evoluat și alte platforme și mijloace de comunicare, instrumentele de email marketing permit afacerii dumneavoastră posibilitatea de a ajunge la clienți mai ușor ca niciodată.
Ce este Email marketing?
Marketingul prin email presupune trimiterea de emailuri publicitare către o listă de contacte care și-au dat permisiunea de a primi comunicări prin e-mail de la dumneavoastră.
Puteți utiliza email marketing în scopul de a vă informa contactele, de a stimula vânzările și de a dezvolta o comunitate în jurul brandului dumneavoastră, ca și în cazul unui buletin informativ.
Email marketing din zilele noastre s-a îndepărtat de trimiterea în masă de mesaje unice și se orientează mai degrabă spre consimțământ, segmentare și personalizare. Acest lucru poate părea consumator de timp, însă automatizarea marketingului face toată munca grea în locul dumneavoastră.

De ce este important Email marketing?
Marketingul prin email presupune trimiterea de emailuri publicitare către o listă de contacte care și-au dat permisiunea de a primi comunicări prin
În continuare, utilizarea emailului continuă să înregistreze o creștere semnificativă atât în rândul consumatorilor, cât și al utilizatorilor de afaceri.
Emailul este o parte integrantă a experienței complete pe internet, întrucât un cont de email (de ex. adresa de email) este necesar pentru a vă înscrie la orice fel de activitate online, inclusiv la rețelele de comunicare socială, site-uri de socializare, mesagerie instantanee și orice altă formă de existență pe internet.
Totodată, comerțul online se bazează pe email pentru confirmări, notificări și toate comunicările relevante.
Astfel, numărul total de emailuri de afaceri și de consum trimise și primite pe zi este de peste 319 miliarde în 2021 și se estimează că va crește la peste 376 de miliarde până la sfârșitul anului 2025.
Aceste statistici sunt impresionante – dar ce înseamnă ele pentru afacerea dumneavoastră?
Cu toate că mesagerii, aplicațiile de chat și rețelele de socializare sunt din ce în ce mai populare, emailul a reușit să rămână un element central al comunicării digitale și continuă să crească în popularitate.
Până în 2025, se estimează că numărul utilizatorilor de email la nivel mondial va ajunge la un total de 4,6 miliarde – o creștere de aproximativ 600.000 de utilizatori, față de 4 miliarde în 2021. Mai mult de jumătate din populația mondială a utilizat emailul în 2021. Prin urmare, viitorul arată bine pentru email marketing.
Email de la dumneavoastră.
Puteți utiliza email marketing în scopul de a vă informa contactele, de a stimula vânzările și de a dezvolta o comunitate în jurul brandului dumneavoastră, ca și în cazul unui buletin informativ.
Email marketing din zilele noastre s-a îndepărtat de trimiterea în masă de mesaje unice și se orientează mai degrabă spre consimțământ, segmentare și personalizare. Acest lucru poate părea consumator de timp, însă automatizarea marketingului face toată munca grea în locul dumneavoastră.
9 motive pentru care email marketing este important
Ca specialiști în marketing, nu putem ignora aceste statistici. De aceea, este important să dezvoltăm o strategie puternică de email marketing.
Să analizăm mai jos principalele beneficii ale marketingului prin email, ceea ce demonstrează de ce este una dintre cele mai eficiente tactici de marketing.

01 Toată lumea folosește emailul
Peste jumătate din întreaga planetă folosește e-mailul în acest moment. Datorită adoptării în masă a emailului, acesta este canalul perfect pentru marketingul dumneavoastră. Într-un mediu hiper digital ca cel de astăzi, este un semn că toată lumea pe care o întâlniți și toți cei care fac parte din publicul dumneavoastră țintă folosesc emailul.
Comparativ cu alte canale de marketing, cum ar fi cele tipărite sau difuzate, emailul vă oferă o linie directă de comunicare bidirecțională cu publicul dumneavoastră țintă.
02 Crearea de conținut personalizat
Personalizarea poate ajuta audiența să se raporteze la brandul dumneavoastră. Cu ajutorul email marketingului, puteți să vă personalizați și să vă adaptați conținutul pentru a răspunde nevoilor publicului dumneavoastră.
Prin adăugarea numelui de familie al unui contact în email puteți personaliza emailurile. Emailurile care conțin și numele de familie al utilizatorului au o rată mai mare de click-uri decât cele care nu includ acest lucru.
O altă modalitate de a vă personaliza emailurile este prin segmentarea audienței. Segmentați audiența în funcție de stadiul în care se află în pâlnia de vânzări și apoi creați conținut personalizat pentru fiecare segment.
Pentru segmente diferite, puteți folosi mesaje, imagini sau teme diferite.
Spre exemplu, dacă un utilizator a vizitat site-ul dumneavoastră și a descărcat un anumit conținut, puteți crea mesaje pentru aceste persoane aflate în vizită. Conținutul ar putea fi format din mai multe informații despre produsele sau serviciile dumneavoastră pe care aceștia le-ar putea găsi interesante.
Astfel, pentru a avea o strategie de email marketing de succes, trebuie să trimiteți e-mailul potrivit persoanelor potrivite la momentul potrivit. Acesta este punctul în care segmentarea și personalizarea vă pot ajuta.
03 Emailul vă ajută să construiți o identitate de brand și să atrageți publicul
Dezvoltarea conștientizării brandului este o activitate importantă pentru orice afacere la început de drum sau care dorește să se dezvolte. Vizibilitatea brandului este acea calitate intangibilă care îi determină pe consumatori să vă aleagă produsele în detrimentul concurenților. Cu cât vă cunosc mai bine, cu atât sunt mai multe șanse să cumpere de la dumneavoastră.
Așadar, cum se construiește conștientizarea brandului prin email?
Conștientizarea vine din atragerea atenției. Publicul află despre dumneavoastră atunci când vă faceți vizibil.
Pentru a reține atenția celor care vă vizitează, puteți folosi emailurile în câteva moduri:
- Noutăți din domeniu
- Recomandări ale experților
- Informații despre piață
- Actualizări ale blogului
Aceste exemple ar trebui să aibă legătură cu domeniul dumneavoastră de activitate, dar nu ar trebui să se adreseze direct afacerii dumneavoastră. Astfel de mailuri vă vor ajuta să construiți o conștientizare a brandului, arătându-le în același timp clienților dumneavoastră că vă pasă și de altceva decât de propriul nume. Apoi, periodic, puteți trimite emailuri referitoare la produsele dumneavoastră pentru a vă menține mereu în atenția clienților.
04 Creșterea traficului către site-ul dumneavoastră
Când produceți un conținut de calitate, cum îl transmiteți publicului dumneavoastră? Cel mai probabil, le trimiteți un email.
Prin intermediul campaniilor de email marketing, veți trimite trafic către site-ul dumneavoastră și vă puteți îmbunătăți optimizarea SEO. De asemenea, veți menține publicul dumneavoastră implicat cu brandul și site-ul dumneavoastră.
Pe de altă parte, este posibil ca o mare parte dintre dumneavoastră să fi ajuns la această pagină prin intermediul unui email de marketing trimis de JustWeb. Acest mod se datorează faptului că e-mailul este o modalitate excelentă de a oferi valoare publicului nostru, iar noi facem acest lucru prin trimiterea conținutului nostru în emailuri și prin generarea de trafic.
În momentul în care creați un email care face trimitere la conținutul dumneavoastră, rețineți că fiecare e-mail trebuie să cuprindă un apel la acțiune (Call To Action), pentru ca cititorii să poată face clic spre site-ul dumneavoastră.

05 Realizarea de campanii eficiente din punct de vedere al costurilor
Da, știm că așteptați să abordăm această temă. Se poate ajunge la un număr mare de persoane cu mai puțin de un cent pe mesaj. În cazul email marketingului, costul pe conversie (posibilă) este atât de redus, încât nu pot să înțeleg de ce nu participă toate companiile sau nu se implică mai des.
Serviciile de email marketing, cum ar fi SendGrid, costă 0.0006 cenți pe mesaj la nivelul Platinum Marketing Email.
Mail Chimp oferă posibilitatea de a trimite gratuit până la 12.000 de e-mailuri pe lună. Totodată, oferă planuri lunare mai mari pentru afaceri în creștere, cu până la 600.000 de abonați și planuri de expediere de volum mare pentru orice depășește acest număr.
O altă companie de email marketing, Vertical Response, oferă email marketing gratuit până la 4.000 de emailuri pe lună și 1.000 de contacte de email. De asemenea, oferă servicii de abonament pentru expeditorii cu volume mai mari.
Așadar, da, în timp ce oferă un randament al investițiilor semnificativ, ar putea fi o idee înțeleaptă să angajați pe cineva care să gestioneze aceste eforturi. Cu o bază de date de 15.000 de emailuri, afacerea dumneavoastră ar petrece aproximativ 152 de ore pe an pentru gestionarea întregii campanii.
Acestea ar include scrierea, redactarea, programarea, trimiterea etc. emailurilor, răspunsul la orice întrebări despre oferte, cupoane lipsă sau alte preocupări și întreținerea bazei de date: adăugarea și ștergerea membrilor, actualizarea informațiilor și alte sarcini.
06 Măsurarea campaniei de email
Email marketing-ul poate fi măsurat în mod eficient pentru a vă arăta în ce măsură v-a ajutat afacerea. Mai toate platformele pe care le folosiți pentru a vă crea emailurile, cum ar fi Mail Chimp, vă permit să urmăriți rata de deschidere, rata de clic și rata de conversie.
Datorită acestor informații, puteți aprecia în ce măsură campaniile dumneavoastră de email contribuie la veniturile generale. Având în vedere că ați investit timp și resurse în aceste campanii, trebuie să știți cum vă ajută acestea să aveți succes.

07 Emailurile sunt versatile prin natura lor
Email marketing vă permite să încorporați o gamă largă de mijloace de comunicare în mesajele dumneavoastră. Puteți alege să includeți text, imagini, clipuri video, gif-uri sau conținut încorporat și să le utilizați în orice combinație pe care o considerați corespunzătoare pentru brandul dumneavoastră.
08 Obținerea de feedback-uri
Toate brandurile doresc să știe ce cred clienții lor despre produsele sau serviciile lor. Este necesar să monitorizați experiența clienților dumneavoastră cu brandul pe care-l dețineți. Acest lucru vă va ajuta să vă înțelegeți mai bine clienții și să faceți îmbunătățiri pentru viitor.
Email marketing-ul vă poate ajuta să obțineți feedback de la clienții dumneavoastră. Le puteți cere clienților dumneavoastră să își evalueze experiența cu produsul sau serviciul și cu asistența clienților. Chestionarele scurte vă pot ajuta, de asemenea, să adunați informații despre experiența lor cu brandul dumneavoastră.
Aceasta este, de asemenea, o modalitate bună de a colecta punctajul Net Promoter Score sau NPS. Cu ajutorul acestui scor puteți afla ce grup de clienți este mai predispus să vă recomande brandul altor persoane.

09 Controlul asupra listelor media și a listelor de contacte
În cazul platformelor precum social media, nu dețineți lista de contacte și nici măcar informațiile pe care le postați. În general, conținutul și lista dumneavoastră de urmăritori sunt deținute de platforma de social media.
Imaginați-vă – dacă social media ar dispărea mâine, câți urmăritori și clienți ați pierde?
Din acest motiv, construirea unei liste de email este importantă pentru specialiștii în marketing. Este o listă de contacte pe care o dețineți și cu care puteți interacționa indiferent de furnizorul de email. În plus, veți deține și conținutul pe care îl realizați și îl trimiteți.
Email marketing reprezintă unul dintre cele mai bune moduri de a ajunge la publicul dumneavoastră. Mai mult, poate îmbunătăți și vânzările și clienții potențiali. Întrucât acesta este încă locul în care oamenii doresc să primească informații, să spunem că email marketingul nu este mort.
Sperăm că acest articol v-a oferit o idee mai bună despre universul marketingului prin e-mail.
De la afaceri mici la companii mari, toată lumea poate beneficia de pe urma unei strategii și a unei campanii de email marketing bine gândite.