Copywriting Content writing
Este același lucru, nu?
NU, cu siguranță nu sunt la fel. Nu este chiar diferența dintre mere și portocale – este mai degrabă ca între portocale și mandarine – însă destul de asemănătoare. În cele ce urmează, precizăm diferențele majore dintre copywriting și content writing.
Analizați aceste deosebiri principale: Copywriterii produc mesaje pentru afaceri cu un obiectiv clar de vânzare, în timp ce content writing urmăresc să își implice publicul.
Cele două instrumente îndeplinesc obiective de marketing, dar au scopuri diferite – copywriting-ul este concentrat pe vânzarea de produse sau servicii. În același timp, content writingul are ca scop dezvoltarea brandului, oferind informații despre ceea ce face compania dumneavoastră pentru a se apropia mai eficient de clienți.
Content writing este o formă de marketing care vă ajută să atrageți vizitatori prin crearea de informații interesante, relevante și valoroase pentru publicul dumneavoastră țintă.
Copywriting-ul este un set de abilități conexe, dar diferite, care se concentrează pe felul în care cuvintele determină pe cineva să acționeze sau să ia o decizie de cumpărare.
Cele două competențe funcționează împreună pentru a ajuta afacerile să își crească numărul de conversii și să obțină mai multe venituri.
Copywriterii scriu texte scurte, utilizate de obicei în marketing și publicitate, în timp ce content writers sunt cei care excelează la scrierea de texte lungi.
Așadar, având acum o imagine de ansamblu a ceea ce înseamnă cele două discipline, o să detaliem fiecare dintre ele pentru a înțelege pe deplin ce este important pentru a fi fie copywriter, fie content writer.
Ce este Copywriting?
Copywriting este arta de a scrie în scopuri de marketing. Conținutul copywriterilor se numește copy, de unde și numele. Obiectivul lor este de a crește conștientizarea brandului prin intermediul unor bucăți de text scurte și atractive.
Textele lor sunt publicate mai ales pe rețelele de socializare, dar sunt de asemenea capabili să scrie titluri atractive, reclame în reviste sau scenarii radiofonice. Aceștia sunt destul de versatili și vă pot ajuta să vă creați o prezență online puternică.
La ce vă puteți aștepta de la un copywriter:
Copywriterii creativi sunt de obicei angajați de agenții pentru a dezvolta concepte publicitare și texte pe baza unui briefing al clientului. Aceștia sunt creatorii de cuvinte, colaborând îndeaproape cu directorii artistici și fiind responsabili pentru generarea cuvintelor, sloganurilor și scenariilor audio care însoțesc materialele publicitare.
Unii copywriteri sunt specializați într-un anumit domeniu, cum ar fi IT sau finanțe, dar majoritatea sunt generaliști.
Copywriterii activează într-o varietate de mijloace de comunicare pentru a promova mărcile: pe canalele de tip „above-the-line”, inclusiv la televiziune, cinema, media interactive, afișe și scenarii radio și, metode publicitare “below-the-line” care se axează pe mijloace de comunicare directă, cum ar fi broșurile, pliantele, anunțurile din presă și publicitatea directă.
Printre tipurile de scriere pe care le face un copywriter se numără:
- Scrierea/redactarea paginilor web
- Optimizarea SEO la nivel de site
- Scripturi video
- Campanii de e-mail
- Textul pentru social media
- Fișe de prezentare a soluțiilor/fișe de date
Ce este Content Writing?
Content writing este arta de a scrie conținut de specialitate. Acel tip de conținut care te convinge să cumperi produsul și să alegi o anumită firmă în detrimentul alteia. Content writers creează articole, postări pe blog și chiar cărți electronice. Aceștia se documentează temeinic și oferă un text bogat și bine scris.
Conținutul lor este optimizat pentru motoarele de căutare și împărtășește informații într-un mod ușor de înțeles.
La ce vă puteți aștepta de la un content writer:
Content writers realizează o mare diversitate de conținut de marketing, de la conținut web, cum ar fi cărți electronice, pagini de destinație și bloguri, până la conținut tradițional de comunicare publică, inclusiv articole și comentarii de conducere.
Acest rol implică multă documentare, combinând surse online, interviuri și studii. Aceștia au o înțelegere strategică a modului de promovare a conținutului către un anumit public și utilizează instrumente de promovare, cum ar fi social media și tehnici precum SEO.
Obiectivul conținutului este de a implica publicul, de a atrage noi clienți și de a crește nivelul de conștientizare a brandului – acest lucru se realizează oferind publicului țintă ceva de care au nevoie.
Printre tipurile de scriere pe care le face un content writer se numără:
- Postări pe blog
- Cărți electronice
- Articole științifice
- Studii de caz
- Buletine informative prin e-mail
- Postări în social media
- Articole scrise de autor
Opiniile noastre despre Copywriting și Content Writing
Tocmai am discutat despre diferențele dintre copywriting și content writing. Ce ați observat? Nu sunt două lumi diferite una de cealaltă. Sunt ca portocalele și mandarinele; ușor diferite, dar împărtășind aceleași origini.
Bineînțeles, amândouă se ocupă cu scrierea de materiale comerciale, ceea ce presupune că au unele asemănări. În primul rând, ambele trebuie să realizeze un conținut de calitate care să transforme un cititor într-o vânzare sau un client potențial.
Indiferent dacă este scurt și succint, sau mai lung și mai detaliat, textul trebuie să fie suficient de bun pentru a atrage cititorul și a-l cuceri.
Cu toate că aceste două modalități de scriere pot și ar trebui să fie folosite împreună într-un plan de marketing de succes, este esențial să știți care dintre ele este cheia pentru a putea găsi pe cineva care să vă ajute să creați un conținut extraordinar, adaptat nevoilor dumneavoastră.