Configurarea Google Ads: lista de verificare finală
În ultimele două decenii, Google Ads a ajutat companiile din întreaga lume să ajungă la publicul țintă, să își mărească profiturile și să atingă succesul. Această platformă de publicitate a fost întotdeauna cea mai populară alegere din lume, deoarece, atunci când este folosită corect, efectele asupra afacerii dvs. pot fi enorme.
Nu este o exagerare să spunem că Google Ads este cea mai mare și mai de succes resursă de marketing din istoria omenirii.
Cu toate acestea, pentru cei care sunt noi pe această platformă, există mulți termeni noi de învățat, strategii de înțeles și cuvinte cheie de generat. Pentru că înțelegerea mecanismelor interne și începerea poate părea descurajantă, am creat lista de verificare finală pentru a vă ajuta să știți exact ce trebuie să faceți!
Scopul nostru este să vă ajutăm să vă simțiți confortabil cu elementele de bază ale Google Ads, astfel încât să vă puteți configura propriile campanii, generând trafic către propriul site web, sau să aveți mai multe cunoștințe pentru a înțelege și a examina furnizorii de servicii publicitare Google care vor rula toate campaniile pentru dvs.
Acest articol vă va ajuta să înțelegeți nu numai ceea ce trebuie să știți și cum să faceți acest lucru, ci vă va ajuta și să decideți dacă Google Ads este chiar lucrul potrivit pentru afacerea dvs. în acest moment al ciclului său de viață. Având toate informațiile într-un singur loc este cea mai bună modalitate de a determina dacă aceasta este o cale de marketing în care merită să investiți o parte sau întregul buget.
Etapele pe care le vom parcurge sunt următoarele:
01
Înțelegerea termenilor de bază pentru configurarea Google Ads
Pe măsură ce vă începeți cercetarea Google Ads, veți întâlni mai multe cuvinte pe care este posibil să nu le recunoașteți sau să nu le înțelegeți pe deplin în anumite contexte. Haideți să trecem în revistă cei mai importanți și mai comuni termeni de bază și definiții, astfel încât să știți întotdeauna despre ce este vorba.
• Licitație
Suma de bani pe care o alegeți pentru licitație este suma maximă pe care sunteți dispus să o plătiți pe click. Costul real va varia, dar este posibil ca din când în când să plătiți întreaga sumă. Așadar, alegeți doar o sumă la care sunteți dispus să ajungeți pentru a vă încadra în buget. Cu cât numărul este mai mare, cu atât este mai probabil ca anunțul dvs. să fie plasat mai sus.
• Cuvinte cheie
Anunțul dvs. poate apărea atunci când cineva caută pe Google cuvintele cheie pe care le-ați ales. De exemplu, dacă alegeți agenție imobiliara în București ca și cuvânt cheie, ori de câte ori cineva tastează acest lucru în Google, acesta se va potrivi cu anunțul dvs. și îl va afișa ca unul dintre primele rezultate. Google Ads vă va ajuta să vă alegeți cuvintele cheie sau frazele în funcție de industria dvs., publicul țintă și așa mai departe, așa că nu vă faceți griji cu privire la faptul că trebuie să știți din timp ce cuvinte să folosiți pentru a obține cele mai bune rezultate. De asemenea, vă puteți îmbunătăți cuvintele cheie în timp, pe măsură ce efectuați mai multe cercetări de cuvinte cheie.
• CPC - Costul pe clic
Costul pe clic este legat de valoarea ofertei menționate mai sus. Se calculează suma de bani pe care o plătiți atunci când cineva face clic pe anunțul dvs. și vă rămâne CPC-ul. Din nou, nu veți plăti întotdeauna suma maximă. Mai mult, în timp ce CPC va varia în funcție de o varietate de factori, veți putea vedea întotdeauna cât de mult ați plătit în contul dvs. de Google Ads.
• Clasamentul anunțului
Aspecte precum valoarea ofertei dvs., scorul de calitate și alți factori contribuie la scorul dvs. de poziționare. Cu cât scorul dvs. este mai mare, cu atât suma dvs. este mai mare și așa mai departe, cu atât mai mare este clasamentul anunțului dvs. Veți putea vedea acest clasament în contul dvs., precum și metrica, astfel încât să puteți face orice îmbunătățiri sau ajustări necesare.
• Scorul calității
Un scor de calitate ridicat vă va ajuta ca anunțul dvs. să se claseze mai sus și să ajungă la mai multe persoane. Scorul dvs. este determinat de cât de relevante sunt cuvintele dvs. cheie pentru paginile de destinație și pentru anunțul dvs. în ansamblu. Un scor ridicat poate crește poziția anunțului dvs. în rezultate, reducând în același timp CPC-ul.
• Conversia
O conversie are loc atunci când cineva întreprinde o acțiune (stabilită de dvs.) după ce a făcut clic pe anunț. Să presupunem că obiectivul dvs. este ca oamenii să solicite o ofertă pentru serviciile dvs. Aceasta este o conversie atunci când cineva face clic de pe anunț pe site-ul dvs. web și apoi face clic pentru a solicita oferta de preț.
02
Gestionarea contului
Pentru a vă oferi cele mai bune șanse de succes, organizați-vă contul de la început prin clasificarea serviciilor sau produselor dvs. în categorii. Aceste categorii ar trebui apoi să servească drept bază pentru structura contului. Oglindirea structurii site-ului dvs. actual este o opțiune excelentă.
Există două niveluri de organizare în contul dvs. de Google Ads:
• Campanii - nivelul superior
• Grupuri de anunțuri - nivelul inferior (puteți alege să aveți diverse grupuri de anunțuri în cadrul campaniei dumneavoastră)
Campaniile din compania dvs. reprezintă categorii mai mari, în timp ce grupurile de anunțuri reprezintă categorii mai mici și mai specifice. De exemplu, dacă dețineți un magazin de produse electronice, ați putea să vă setați campania și grupurile după cum urmează:
Campania 1 - Aparatură electronică
- Grupul de anunțuri 1 - Telefoane mobile
- Grupul de anunțuri 2 - Laptopuri
- Grupul de anunțuri 3 - Tablete
- Grupul de anunțuri 4 - Console de jocuri
Campania 2 - Accesorii electronice
- Grupul de anunțuri 1 - Încărcătoare
- Grupul de anunțuri 2 - Căști
- Grupul de anunțuri 3 - Huse
- Grupul de anunțuri 4 - Cabluri
Prin crearea de campanii și grupuri de anunțuri separate, pe lângă cuvintele cheie, vă puteți ajuta să vă păstrați anunțurile relevante și ușor de găsit. Cu cât folosiți mai multe, cu atât mai mulți oameni vor fi conștienți de ceea ce vindeți și vă vor vizita site-ul dvs. știind că aveți ceea ce au nevoie.
Cheia este să fiți specific și concentrat; acest lucru vă va permite să ajungeți la mult mai multe persoane.
03
Crearea unui buget
Stabilirea bugetului este unul dintre cele mai importante aspecte ale configurării Google Ads. Dacă vă aflați în acest punct al afacerii dvs., ar trebui să aveți deja un buget de marketing, astfel încât să puteți determina cât de mult sunteți dispus să cheltuiți pe Google Ads.
Nivelul de control pe care îl aveți cu Google Ads este specific și detaliat, astfel încât nu va trebui să vă faceți niciodată griji că veți cheltui prea mult. Vi se vor oferi două opțiuni pentru cheltuieli: suma licitată și bugetul zilnic.
Bugetul zilnic este suma totală pe care sunteți dispus să o cheltuiți în fiecare zi. Google Ads va cheltui până la 2 ori bugetul dvs. zilnic într-o singură zi, dar nu mai mult de 30 de ori bugetul dvs. zilnic într-o lună. Iar suma ofertei dvs. este costul maxim pe clic pe care sunteți dispus să îl plătiți dacă este necesar.
Deoarece aceasta este prima dvs. campanie, vă recomandăm să distribuiți bugetul total în mod egal pe întreaga campanie. De exemplu, investiți aceeași sumă de bani în fiecare campanie și grup de anunțuri. Ar trebui să folosiți o sumă egală de bani până când veți ști ce campanii și grupuri de anunțuri produc cele mai bune rezultate pentru compania dvs. Odată ce știți ce domenii au performanțe bune, puteți crește bugetele pentru acele campanii și grupuri, în timp ce reduceți bugetele pentru celelalte.
De asemenea, vă puteți ajusta bugetul dacă doriți să promovați un anumit produs, serviciu sau ofertă. Vă puteți modifica și reseta bugetele și limitele oricând doriți, așa că nu vă faceți griji că sunteți blocat pentru o perioadă de timp determinată.
Vă putem oferi un bun punct de plecare pentru ofertele și bugetele dvs., dar fiecare afacere va avea cerințe unice. Dacă doriți o privire mai aprofundată asupra ofertelor și bugetelor, faceți clic aici. Veți putea găsi și mai multe informații dacă nu sunteți sigur cât de mult ar trebui să cheltuiți și când.
04
Selectarea cuvintelor cheie
Cuvintele cheie trebuie să reflecte ceea ce publicul dvs. țintă caută deja pe Google. Cuvintele cheie trebuie să fie relevante și specifice pentru ca anunțul dvs. să fie afișat cât mai frecvent posibil.
De exemplu, dacă oferiți servicii imobiliare în București, cuvintele dvs. cheie ar trebui să fie "agenție imobiliara în București", deoarece acesta este cel mai probabil termenul de căutare pe care oamenii îl vor folosi atunci când vor căuta serviciile dvs. în această zonă.
Este puțin probabil ca orice cuvânt din afara acestui interval să fie folosit, iar anunțul dvs. să nu apară. Pagina de destinație pe care ați legat-o de anunțul dvs. ar trebui să fie, de asemenea, relevantă pentru anunț.
Dacă cineva caută "agenție imobiliara în București ", pagina dvs. de destinație ar trebui să fie "pagina dvs. de pornire", pagina dvs. de "agenție imobiliara" sau chiar o pagină de destinație dedicată, creată pentru a primi trafic numai de la grupul dvs. specific de anunțuri. Este mai probabil ca oamenii să părăsească site-ul dvs. web dacă aveți un link către o pagină irelevantă, cum ar fi blogul dvs., termenii și condițiile sau altă pagină nerelevantă.
Nu vă îngrijorați dacă perspectiva de a selecta cele mai bune cuvinte cheie și fraze vă face să vă simțiți copleșit. Așa cum am menționat în introducere, Google Ads dispune de instrumente care vă ajută să le găsiți pe cele mai bune pentru compania dvs. Nu trebuie decât să faceți clic aici pentru a accesa planificatorul de cuvinte cheie de la Google.
Planificatorul de cuvinte cheie este un instrument gratuit care generează o listă de cuvinte cheie pentru campaniile dvs. publicitare. Depinde de dvs. să alegeți din lista de exemple, deoarece nu toate sugestiile de pe aceasta vor fi extrem de relevante.
Pe lângă faptul că vă ajută să determinați cele mai bune cuvinte cheie, planificatorul vă va ajuta și la stabilirea valorii ofertei dvs. pentru fiecare cuvânt sau frază. Deoarece planificatorul analizează toate cuvintele cheie utilizate în toate campaniile publicitare active, planificatorul știe care cuvinte sunt cele mai competitive și mai scumpe.
Cu cât cuvântul este mai competitiv, cu atât va trebui să plătiți mai mult. Cu toate acestea, cu cât plătiți mai mult, cu atât anunțul dvs. va apărea mai sus.
A ști aproximativ cât de mult ar trebui să fie valoarea ofertei dvs. pentru cuvintele cheie alese pentru a avea un impact și a ajunge la un public este extrem de util pentru a vă asigura că vă bugetați corect și că nu vă cheltuiți banii prea repede.
Nu vă faceți griji dacă bugetul dvs. nu vă permite cuvinte cheie foarte competitive și scumpe; alegerea unor cuvinte cheie cu costuri ușor mai mici va da în continuare rezultate fantastice.
05
Configurarea tipurilor de potrivire a cuvintelor cheie
Există o setare în Google Ads care vă permite să ajustați cu precizie momentul în care va apărea anunțul dvs. Acest lucru este cunoscut sub numele de tip de potrivire a cuvintelor cheie și aveți 4 opțiuni.
- Potrivire largă
- Potrivire frază
- Potrivire exactă
- Potrivire negativă
• Potrivire largă
Deloc surprinzător, potrivirea largă afișează anunțul dvs. în cel mai larg context posibil. Aceasta este setarea implicită pentru toate campaniile. Atunci când selectați această opțiune, anunțul dvs. va apărea pentru orice căutare care include cuvintele dvs. cheie (în orice ordine) și orice termeni de căutare înrudiți. Practic, dacă doriți să vă incendiați bugetul, utilizați această strategie (nu faceți asta, glumesc).
• Potrivire frază
Cu această opțiune, puteți face să apară cuvintele dvs. cheie chiar dacă utilizatorul a tastat alte cuvinte înainte sau după frazele dvs. Astfel, dacă cuvântul dvs. cheie este " ghiozdan cu șnur", puteți apărea și în căutările pentru "ghiozdan cu șnur de vânzare", "ghiozdan cu șnur colorat" și așa mai departe. Dacă doriți o potrivire a frazelor, puneți ghilimele în jurul cuvintelor cheie pe care le doriți în rezultate.
• Potrivire exactă
Cu o potrivire exactă, anunțul dvs. va apărea numai dacă cineva caută exact cuvântul cheie sau fraza pe care ați ales-o. Dacă doriți să utilizați Potrivire exactă, puneți paranteze în jurul cuvintelor dvs. cheie. De exemplu, [ghiozdan cu șnur gri în apropiere].
• Potrivire negativă
Potrivirea negativă este o modalitate excelentă de a preveni ca anunțul dvs. să fie declanșat de căutări irelevante. De exemplu, dacă vindeți parfumuri scumpe, ar fi o risipă de bani dacă cineva care caută "parfumuri ieftine" sau "parfumuri la reducere" v-ar vedea anunțul.
Adăugați un semn minus înaintea oricăror cuvinte irelevante, cum ar fi - ieftin, -de vânzare, -ofertă etc., pentru a împiedica apariția anunțului dumneavoastră. Utilizarea potrivirii negative vă va împiedica să cheltuiți bani pe anunțuri care sunt garantate că nu vor genera nicio conversie, deoarece sunt afișate publicului greșit.
Cuvintele cheie negative sunt numele jocului atunci când vine vorba de optimizarea Google Ads. Vă puteți reduce semnificativ costurile pe măsură ce acumulați din ce în ce mai multe cuvinte cheie negative în timp. Acest lucru necesită muncă și o monitorizare și ajustare constantă, dar pentru a obține un cost pe clic cât mai mic posibil, trebuie să petreceți ceva timp optimizând pentru cuvintele cheie negative.
În ciuda acestor explicații, înțelegem dacă încă vă este greu să vă faceți o idee despre fiecare opțiune și despre beneficiile sale pentru dvs. Dar nu vă faceți griji. Consultați ghidul Google privind tipurile de potrivire a cuvintelor cheie pentru o privire mai detaliată asupra celor cinci opțiuni și sfaturi despre care să le folosiți.
06
Configurarea paginilor de destinație
Pagina de destinație (landing page) este pagina de pe site-ul dvs. web unde utilizatorii vor ajunge după ce au făcut clic pe anunțul dvs.
Dacă aveți mai multe anunțuri care rulează, puteți avea mai multe pagini de destinație; nu trebuie să utilizați aceeași pagină de destinație pentru fiecare dintre ele. Astfel, puteți face ca fiecare pagină de destinație să fie mai eficientă, structurând-o în funcție de grupul de anunțuri specific care rulează pentru ea.Cel mai important factor de care trebuie să țineți cont atunci când vă proiectați pagina de destinație este ca aceasta să fie relevantă pentru anunțul în sine. De exemplu, dacă reclama dvs. vinde un anumit produs, asigurați-vă că pagina dvs. de destinație este pagina de unde vizitatorii pot achiziționa produsul respectiv.Nu trimiteți pur și simplu oamenii pe pagina dvs. de pornire și nu vă așteptați ca aceștia să găsească singuri produsul. Dacă cineva face clic pe o reclamă pentru un produs sau un serviciu, va pleca dacă nu este dus la pagina exactă unde poate cumpăra produsul sau serviciul.07
Selectarea dispozitivelor
Următorul pas este să stabiliți pe ce dispozitive ar trebui să apară anunțul dvs. Este mai probabil ca clienții dvs. să caute de pe un desktop sau de pe un dispozitiv mobil? Sau poate ambele?
Dacă știți că oamenii vor căuta cel mai probabil de pe telefoane, faceți ca anunțurile dvs. să fie doar pentru dispozitive mobile sau viceversa pentru a profita la maximum de bugetul dvs. Dacă nu sunteți sigur, alegeți-le pe amândouă și analizați rezultatele după o perioadă de timp pentru a vedea în ce domeniu merită să cheltuiți mai mulți bani. Anunțurile pentru mobil sunt configurate diferit față de anunțurile pentru alte dispozitive, așa că, dacă aveți nevoie de asistență, consultați acest ghid Google Ads Mobile.
08
Realizarea anunțurilor
Când vine vorba de scrierea anunțului, s-ar putea să vă simțiți puțin pierdut. La urma urmei, aceasta este șansa dvs. de a face o primă impresie bună, așa că faceți-o cât mai bună posibil pentru a-i atrage pe oameni să afle mai multe și să vă viziteze site-ul.
Este firesc să fiți preocupați de aspectul scrisului. Puteți angaja un profesionist care să scrie pentru dvs. sau, dacă doriți să încercați singur, avem câteva sfaturi care sperăm că vă vor ajuta în acest proces.
- Includeți orice cuvinte-cheie sau fraze pertinente.
- Includeți un apel la acțiune, cum ar fi "înscrieți-vă acum!" sau "aflați mai multe aici!".
- Verificați și verificați de două ori dacă există greșeli de ortografie și gramatică. Chiar dacă greșeala este minoră, o ortografie sau o gramatică proastă poate fi un factor de respingere instantanee.
- Mențineți un anunț clar, concis și interesant. Nu umpleți spațiul cu detalii irelevante sau plictisitoare.
Redactarea anunțului dumneavoastră poate dura zece minute sau zece ore. Nu vă grăbiți în acest proces și opriți-vă doar atunci când sunteți complet mulțumit. Este mai bine să nu vă grăbiți și să faceți totul cum trebuie decât să vă grăbiți și să nu fie ceea ce dorește clientul. Acesta este, de asemenea, un lucru care poate fi monitorizat, ajustat, testat și îmbunătățit în mod constant.
09
Conectarea contului de Google Analytics
Dacă doriți să vedeți toate informațiile și statisticile importante din anunțurile dvs., vizitatorii site-ului dvs. web și multe altele, trebuie să conectați Google Analytics și Google Ads.
Veți putea vedea câte persoane au dat clic pe anunțul dvs. și de unde au venit pe pagina Analytics. De asemenea, veți putea să vedeți ce fac aceștia după ce au făcut clic pe site-ul dvs. web, cât timp petrec pe fiecare pagină și câte pagini vizitează. Faptul de a avea acest tip de cifre vă poate ajuta cu adevărat să înțelegeți ce funcționează și ce nu funcționează. Dacă majoritatea oamenilor dau clic pe anunțul dvs. și apoi părăsesc site-ul dvs. web, veți ști că ceva nu funcționează pentru client și veți putea vedea ce schimbări trebuie făcute pentru a vă asigura că vizitatorii rămân mai mult timp sau dau clic pe apelurile la acțiune. Deși nu este obligatoriu să aveți Analytics configurat, veți avea mai mult succes cu anunțurile și conversiile dvs. dacă o faceți. Informațiile pe care le veți obține vor fi de neprețuit pentru a înțelege ce își doresc clienții, pentru a vă îmbunătăți anunțurile și site-ul web și pentru a face ca bugetul dvs. de marketing să meargă mai departe.
10
Punerea în acțiune a campaniei Google Ads
Ați bifat acum fiecare căsuță și sunteți gata să vă lansați campania! Aceasta este partea incitantă, deoarece acum puteți vedea toată munca dvs. grea în acțiune.
Odată ce campania dvs. este în funcțiune, ar trebui să o verificați în mod regulat pentru a vedea ce fel de rezultate obțineți și să faceți orice ajustări minore care credeți că vă vor ajuta să îmbunătățiți cifrele. Uneori, cea mai bună strategie vine din încercări și erori, așa că aveți răbdare la început, în timp ce încercați să vă găsiți ritmul. Nu vă așteptați să obțineți imediat un cost fantastic de achiziție a clienților; s-ar putea chiar să pierdeți bani la început, dar nu vă descurajați; cu timp și efort, puteți face cu ușurință din Google Ads cel mai profitabil flux de marketing. Deși acest articol a acoperit cei zece pași principali implicați, puteți consulta oricând Ghidul de ajutor al Google pentru informații suplimentare sau ajutor direct de la ei.
Merită să plătiți pentru Google Ads?
Dacă dețineți o afacere mică, este posibil să credeți că Google Ads nu merită banii. La urma urmei, cu atât de multe corporații mari cu bugete de marketing masive, se poate simți ca și cum nu veți putea niciodată să concurați.
Cu toate acestea, chiar și cei cu un buget limitat pot obține un mare succes! Deoarece Google Ads se bazează pe cuvinte cheie, scoruri de calitate și conținut la fel de mult ca și pe costuri, puteți concura cu ușurință cu marile companii dacă anunțurile dvs. îndeplinesc toate criteriile necesare.Nu trebuie să vă faceți griji că pierdeți bani dacă nu obțineți rezultatele dorite, deoarece puteți schimba sau opri anunțurile în orice moment, fără penalizări. Puneți în aplicare aceste strategii și continuați să învățați și să vă îmbunătățiți abilitățile de utilizare a Google Ads în timp.Contact Configurarea Google Ads este atât de eficient din acest motiv. Nu există o strategie SEM (Search Engine Marketing) mai bună. Configurarea Google Ads reprezintă mai mult de 95% din veniturile anuale. Companiile pot plăti pentru ca site-ul lor să apară în partea de sus a paginii de rezultate a unei căutări folosind Configurarea Google Ads, o piață. Google Ads este o aplicație simplă, dar nu simplă.