Cele mai populare 13 joburi din industria de E-commerce
Magazinul dvs. online este în plină expansiune și începeți să vă simțiți împovărat de unele dintre responsabilități.
Asta înseamnă că este timpul să atribuiți responsabilități altora – dar cui?
Dacă nu sunteți sigur ce fel de experți ar trebui să angajați pentru a vă ajuta să vă dezvoltați afacerea, continuați să citiți, deoarece acest articol discută cele mai populare profiluri profesionale din industria e-commerce, precum și responsabilitățile care sunt frecvent atribuite fiecăruia dintre ei.
Vă simțiți pregătit?
Să ne apucăm de treabă.
Ce joburi de e-commerce sunt potrivite pentru magazinul dvs.?
01 Manager de E-commerce
În industria de e-commerce, de câte ori ați auzit această denumire?
Gestionarea generală a magazinului este responsabilitatea unui administrator de e-commerce. Acesta este însărcinat cu supravegherea tuturor proceselor și cu elaborarea celui mai bun plan general.
Vă puteți gândi la el sau la ea ca la directorul magazinului și trebuie să aibă o cunoaștere completă a tuturor numeroaselor elemente și sarcini ale magazinului.
În general, administratorii de e-commerce sunt responsabili pentru:
- Creșterea profitabilității: Îmbunătățirea rentabilității investiției, sau asigurarea faptului că veniturile depășesc investițiile, este unul dintre obiectivele lor cele mai esențiale. Ei trebuie să facă tot ce este necesar pentru a câștiga cât mai mulți bani posibil.
- Gestionarea pâlniei de conversie: Ei trebuie să țină evidența întregului proces, care implică, printre altele, achiziționarea de utilizatori, compilarea de e-mailuri și date, gestionarea campaniilor de marketing prin e-mail, a vânzărilor și a programelor de fidelizare.
Pe scurt, acest post este responsabil pentru toate aspectele legate de planificarea și administrarea magazinului pentru a atinge obiectivele stabilite.
02 Manager de proiect
În zilele noastre, aproape fiecare companie are un manager de proiect.
Datoria acestei persoane este să organizeze și să ghideze întreaga echipă către un obiectiv comun, nu să finalizeze numeroasele activități ale proiectului.
Printre îndatoriri se numără următoarele funcții:
- Atribuirea sarcinilor membrilor echipei, ținând cont în același timp de obiectivele și termenele limită ale proiectului.
- În multe circumstanțe, managerii de proiect funcționează ca o legătură între companie și clienții săi, asigurându-se că toată lumea este mulțumită.
Pe scurt, aceștia organizează și gestionează inițiative specifice de comerț electronic, supraveghează munca în echipă și se asigură că totul decurge fără probleme și că toată lumea își îndeplinește sarcinile date.
03 Analist de afaceri
Acesta este altă funcție care este puțin probabil să fie întâlnită în companiile mici. Pe de altă parte, marii jucători din domeniul e-commerce au aproape întotdeauna analiști de afaceri interni.
Responsabilitatea acestora este de a lua pulsul operațiunilor de afaceri.
Datele unei companii de e-commerce vor fi evaluate de un analist de afaceri. Aceștia le vor spune apoi managerilor de ecommerce, managerilor de proiect și altora ce funcționează și ce nu funcționează.
04 Designer de site-uri web
Dezvoltatorii de site-uri web sunt necesari pentru a construi site-ul web al magazinului dvs. și pentru a se ocupa de toate problemele tehnice care apar.
Dezvoltatorii se asigură că site-ul funcționează corect și arată frumos prin aspecte precum:
- Structura site-ului este proiectată și dezvoltată (unde trebuie plasat logo-ul, cum vor fi afișate fișele produselor, cum va arăta meniul etc.).
- Adăugarea a tot ceea ce aveți nevoie pentru a face din magazinul dvs. ceea ce doriți să fie. Dacă doriți ca acesta să aibă o listă de dorințe pentru ca utilizatorii să poată marca lucrurile preferate, de exemplu, dezvoltatorul site-ului este cel care va implementa această funcție.
- Efectuarea activităților de întreținere de rutină.
- Identificarea și corectarea oricăror probleme care pot apărea pe site-ul web.
Aceștia nu se limitează la a verifica dacă totul este în ordine din punct de vedere tehnic.
Ei se ocupă și de aspectul site-ului, ținând cont de navigabilitate (adică de cât de ușor este să te deplasezi pe site) pentru a oferi o mai bună interacțiune între utilizator și pagină.
Nu uitați că o utilizare îmbunătățită (adică o navigare și o implicare mai rapidă în magazinul dvs.) și o experiență generală mai bună pentru utilizator merg mână în mână cu o navigabilitate puternică.
Iar acesta este un aspect care nu trebuie neglijat, deoarece, în cele din urmă, site-ul dvs. web servește drept casă a afacerii dvs.
05 Artist grafic
În timp ce dezvoltatorii web se ocupă de aspectele tehnice ale unui site web, graficienii se asigură că toate articolele din magazinul dvs. de comerț electronic au un aspect excelent și sunt în concordanță estetică cu imaginea de marcă.
În esență, este vorba despre menținerea tuturor acestor aspecte (și a altora suplimentare) în echilibru:
Logo Imagini Fonturi Culoare
De asemenea, în unele situații, pot crea manualul de identitate corporativă sau ghidul de stil al mărcii (un document care include toate informațiile grafice legate de cum ar trebui să arate marca și de ce).
06 Responsabil de comenzi pentru e-commerce
Acest rol, care este responsabil pentru toate aspectele legate de administrarea comenzilor, este deosebit de important în cazul firmelor mari. Iată care sunt principalele responsabilități:
- Executarea și livrarea comenzilor
- Gestionarea bazelor de date ale clienților (care prezintă informații precum adresele de livrare, numele și numerele de telefon)
- Probleme legate de facturi
- Contactul cu clienții în ceea ce privește comenzile
De asemenea, în anumite circumstanțe, aceștia se pot ocupa de furnizori și pot ține evidența inventarului dumneavoastră.
07 Scriitor de conținut SEO
Este un termen cu care sunteți familiarizat?
Niciun magazin nu poate supraviețui în era marketingului de conținut fără un redactor de conținut, care creează conținutul de înaltă calitate necesar pentru blogul magazinului dvs. online.
Un blog este un instrument esențial pentru creșterea expunerii și a influenței în industria dvs., precum și pentru atragerea potențialilor consumatori.
Cel mai bine este ca redactorul să aibă cunoștințe despre poziționarea Google, deoarece este esențial conținutul să aibă cuvintele cheie adecvate.
08 Copywriter
Pe tărâmul afacerilor digitale, este un profil din ce în ce mai căutat și recunoscut.
Copywriterii se ocupă cu scrierea de persuasiune, sau cu scrierea pentru a-i convinge pe alții să cumpere ceva. Prin urmare, toate mesajele lor sunt scrise cu scopul de a crește ratele de conversie.
Așadar, ce scriu mai exact copywriterii?
- Pagina dvs. de pornire, care afișează propunerea dvs. de valoare.
- Pagina „despre” sau „despre noi”, care pune accentul pe încredere.
- Secvențe de emailuri pentru marketing.
- Fișele de produs, folosite pentru a crește vânzările.
Cu alte cuvinte, prin cuvintele sale, acest profesionist vă ajută să îmbunătățiți rata generală de conversie a magazinului dumneavoastră.
09 Reprezentant pentru serviciul clienți
Serviciul de relații cu clienții este esențial pentru orice afacere, deoarece, pentru majoritatea clienților, acesta este cel care determină dacă vor cumpăra sau nu (și chiar dacă vor cumpăra din nou).
Așadar, ce face această persoană?
Consumatorii nemulțumiți sunt abordați de către agentul de asistență pentru clienți, care răspunde la întrebări prin e-mail sau prin social media. El sau ea se asigură că oamenii se simt apreciați, auziți și mulțumiți de serviciile companiei în general.
Ați putea dori să angajați pe cineva care să se ocupe de aceste sarcini dacă nu aveți suficient timp pentru a le oferi consumatorilor dumneavoastră atenția pe care o merită.
10 Specialist în marketing digital
Cum ar putea o afacere de e-commerce să prospere pe piața actuală fără o strategie solidă de marketing?
Această persoană creează și controlează întreaga strategie de vânzări a magazinului dvs. online, ceea ce implică planificarea abordării, determinarea modului în care va fi implementată și definirea unor indicatori cheie de performanță particulari.
Este important de reținut că este posibil ca unii experți în marketing digital să nu execute nici una dintre sarcinile propuse, în timp ce alții pot realiza ei înșiși unele aspecte pe lângă organizarea strategiei.
11 Asistent virtual pentru E-commerce
Este o altă funcție digitală, în ciuda faptului că sună a inteligență artificială. Asistenții virtuali ajută la sarcinile zilnice cu care se confruntă fiecare afacere de comerț electronic:
- Organizarea de întâlniri cu membrii echipei, vânzătorii, colaboratorii și alții.
- Organizarea diverselor întâlniri, precum și organizarea sarcinilor și a termenelor limită.
- Întocmirea documentelor pentru monitorizare
- Obținerea informațiilor necesare
În general, aceștia îndeplinesc sarcinile zilnice necesare care ar fi plictisitoare și ar consuma mult timp dacă le-ai face singur.
12 Manager de publicitate în social media și SEM
Relațiile publice plătite reprezintă o altă modalitate eficientă de a direcționa traficul către site-ul dvs. web. Această persoană, printre altele, gestionează campaniile publicitare pe aceste platforme:
A vă face singuri publicitate nu este de ajuns dacă vreți ca activitățile dvs. de marketing să aibă succes. O segmentare și o optimizare corespunzătoare sunt necesare pentru un marketing de succes.
13 Manager de produs E-commerce
Această persoană este responsabilă de crearea de noi articole și de supravegherea întregului proces, de la proiectare până la lansarea inițială și vânzări.
Următoarele sunt câteva dintre sarcini:
- Dezvoltarea de produse noi
- Îmbunătățirea calității articolelor disponibile în prezent
- Pentru a spori conversiile, se adaugă noi caracteristici în funcție de opiniile și interesul utilizatorilor.
- Succesul produselor este măsurat pentru a examina și îmbunătăți oferta magazinului dumneavoastră.
Acest „loc de muncă” poate cumula un întreg departament la companiile mari de comerț electronic.
Ce profiluri sunt cele mai bune pentru magazinul dvs.?
E-commerce este o industrie cu creștere accelerată. De mai bine de un deceniu, vânzările și veniturile pieței au crescut an de an.
Înainte de a vă angaja următorul angajat, țineți cont de faptul că puteți externaliza anumite lucrări către freelanceri sau agenții. Avantajul este ca puteți cântări costurile fiecărei alegeri în raport cu cerințele dvs. individuale.
Afacerea dvs. este mare sau mică?
Care este planul dvs. financiar?
Ce sarcini trebuie să delegați, deoarece nu aveți abilitățile necesare pentru a le îndeplini?
O serie de joburi vor deveni din ce în ce mai populare până în anul 2023. Joburi populare în E-commerce. Iată 13 joburi care sunt în trend. Analizați mai îndeaproape cele mai populare joburi din e-commerce