Alegerea unei cariere în Marketing Digital poate fi un proces descurajant.
Trebuie să găsești ceva ce îți place, luând în considerare, în același timp, aspecte precum stabilitatea pe termen lung și susținerea stilului de viață general pe care ți-l dorești.
O carieră în marketingul digital nu este neapărat jobul de vis la care majoritatea oamenilor aspiră în timp ce sunt la școală. Dar, atunci când luați în considerare oportunitățile din acest domeniu dinamic, veți vedea că perspectivele de carieră în marketingul digital nu sunt decât pozitive și vor continua să fie așa și în 2022.
Rolul jobului de marketing digital este în continuă evoluție
Unul dintre motivele pentru care o carieră în marketing digital este atât de interesantă este acela că acest domeniu evoluează constant pe măsură ce sunt introduse diferite platforme. Un manager de marketing digital analizează mereu tendințele și vede cum acestea au impact asupra descoperirii.
Construirea experienței în marketingul digital cuprinde aproape toate aspectele prezenței online a unui brand. Pe măsură ce motoarele de căutare lansează noi actualizări, managerii de marketing digital determină modul în care acestea influențează clasamentul site-urilor web. De acolo, întreaga echipă de marketing lucrează împreună pentru a crea o strategie.
De ce rolurile în marketingul digital sunt viitorul?
În timp ce marketingul tradițional își are încă locul în lume, marketingul digital preia rapid controlul datorită accesibilității și analizei.
Managerii de marketing sunt acum capabili să vadă exact de unde vin oamenii, ce fac pe site și ce tactici produc cea mai mare rată de recuperare a investiției. Această abordare bazată pe date le permite profesioniștilor să își demonstreze mai ușor valoarea, iar liderilor să vadă care sunt strategiile cele mai eficiente. Succesele să fie reproduse la nesfârșit, eliminând ghicitul pentru campaniile viitoare.
Care este cererea de Digital Marketers?
Potrivit celor de la LinkedIn, rolul de „specialist în marketing digital” se află printre primele 10 cele mai solicitate locuri de muncă, cu 860.000 de posturi vacante. Cea mai solicitată experiență în marketingul digital include social media, strategie de conținut, SEO, analiză și multe altele.
Deoarece există atât de multe fațete ale strategiei de marketing digital, numărul de locuri de muncă conexe este destul de mare. De fapt, industria se confruntă cu o criză – deficitul de competențe digitale.
Cu atât de multe locuri de muncă și prea puțini profesioniști care să le ocupe, acum este momentul perfect pentru a începe în marketingul digital.
Cum să începi un rol în marketing digital
Pe măsură ce începeți să lucrați în marketingul digital, este important să înțelegeți care sunt principalele specializări din cadrul acestei industrii. Există multe roluri în vastul domeniu de marketing digital de luat în considerare, fiecare cu propriile seturi de competențe pe care trebuie să le stăpânești.
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail sună destul de explicit – trimiteți e-mailuri către listele vizate. Dar această direcționare necesită abilități specializate.
E-mailurile de marketing sunt trimise către liste de clienți și potențiali clienți pentru a stimula afacerile și pentru a crește gradul de conștientizare a produselor și serviciilor. De asemenea, acestea sunt trimise frecvent pentru a atrage audiențele, chiar și atunci când nu există o vânzare concretă. Sarcina specialistului în marketing prin e-mail este de a testa diferite linii de subiect, texte și formate pentru a vedea care e-mailuri atrag cea mai mare atenție.
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
Indiferent cum arată experiența dumneavoastră, optimizarea motoarelor de căutare va juca probabil un rol semnificativ în marketingul digital. Este coloana vertebrală a fiecărui conținut care este scris, deoarece tot conținutul are ca scop posibilitatea de a fi descoperit.
Perspectivele de carieră în marketingul digital pentru specialiștii SEO sunt solide. Există o mare nevoie de profesioniști care înțeleg social media, scoringul calității conținutului, analiza competitivă, căutarea pe mobil și analiza site-urilor web. Toate aceste baze trebuie să fie acoperite pentru a maximiza traficul online.
Copywriting
Pe măsură ce dobândiți experiență în marketingul digital, vă veți da seama cât de mult scris este implicat în acest proces. Copywriterii produc o gamă largă de conținut, inclusiv sloganuri, descrieri de produse, e-mailuri, reclame și multe altele. Ei produc chiar și conținut non-digital, cum ar fi corespondența directă și scenarii video.
Copywriterii au nevoie, evident, de o pregătire solidă în domeniul scrisului, dar dincolo de aceasta trebuie să fie creativi și curioși. Munca lor se învârte în a-i face pe oameni să fie atenți într-o lume plină de distrageri.
Scrierea conținutului
La prima vedere, scrierea de conținut și copywriting-ul pot părea același rol în marketingul digital, dar pe măsură ce vă veți lansa în marketingul digital, veți vedea că au două joburi distincte.
Redactorii de conținut se concentrează în mod special pe conținutul de formă mai lungă care atrage cititorii pe site și îi hrănește pe aceștia pe tot parcursul ciclului de vânzări. Aceștia creează whitepaper-uri și studii de caz, articole de blog și cărți electronice care educă cititorii și îi fac să revină pentru mai mult.
Social Media Marketing
Nu este niciun secret că marketingul social media este o parte importantă a marketingului digital. Managerii de social media promovează mărcile pe rețele precum Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn și altele.
Managerii de social media dezvoltă strategii de campanie, videoclipuri și grafice, aceștia cercetează tendințele publicului pentru a ajunge în fața persoanelor potrivite. Este o slujbă care face legătura între scriere, design și gestionarea proiectelor și necesită adesea capacitatea de a lucra în afara orelor de program pentru a răspunde la mesajele primite. Experiența în marketingul digital și în crearea de comunități este obligatorie.
Publicitate
Domeniul publicității s-a schimbat semnificativ în ultimele decenii, publicitatea digitală având un rol dominant în marketingul digital.
Agenții de publicitate sunt responsabili de potrivirea produselor potrivite cu publicul potrivit. Aceștia construiesc relații cu brandurile media pentru a determina ce tipuri de conținut vor funcționa cel mai bine pentru fiecare punct de vânzare și negociază tarife și condiții care să fie atractive pentru ambele părți.
Publicitatea digitală are o perspectivă excelentă de carieră în marketing digital pentru creativii competitivi care caută un mediu cu un ritm rapid, orientat spre oameni.
Marketingul motoarelor de căutare SEM (Search Engine Marketing)
Marketingul pentru motoarele de căutare este adesea confundat cu optimizarea motoarelor de căutare, dar principala diferență este că SEM include tactici plătite.
Managerii SEM cercetează tendințele în materie de cuvinte cheie pentru a vedea ce caută oamenii și stabilesc suma adecvată pentru a licita pentru acești termeni, astfel încât paginile companiei să apară în rezultatele căutărilor.
Este un amestec de SEO și publicitate care ajută la atragerea de trafic către site-ul web.
Există numeroase instrumente și platforme utilizate pentru a cerceta termenii de căutare, a gestiona licitațiile și a efectua teste A/B pentru a vedea care variații sunt cele mai eficiente. Managerii SEM trebuie să fie foarte analitici și orientați spre date pentru a reuși.
Începeți să vă pregătiți pentru a obține un loc de muncă în domeniul marketingului digital
Fie că doriți să începeți o nouă carieră în marketingul digital sau pur și simplu doriți să adăugați digitalul la setul dvs. de competențe, există o mulțime de oportunități de locuri de muncă disponibile în marketingul digital pe diferite portaluri online.
Deoarece marketingul online a devenit o fațetă permanentă pentru îndeplinirea obiectivelor de afaceri, marketerii digitali sunt o necesitate în fiecare industrie și sector. Este esențial să existe campanii digitale pentru implementarea fără probleme și cu succes a obiectivelor de afaceri în prezent.
Astăzi, organizațiile mari, mijlocii și mici oferă o mulțime de poziții pentru marketerii digitali din diferite discipline.