Optimizarea site-ului web: Dincolo de SEO și conversii
Site-ul web al companiei este, în mod frecvent, primul punct de contact pe care un posibil client îl are cu marca dvs. Optimizarea continuă a site-ului web garantează că site-ul dvs. funcționează la eficiență optimă.
Dar ce anume implică acest lucru? Care este definiția optimizării site-ului web? Și, sincer, cât de dificilă este?
Acest articol va trece în revistă următoarele subiecte:
- Ce este mai exact optimizarea site-ului web?
- De ce este vitală și care sunt beneficiile?
- Obiectivele unui program de optimizare a site-urilor web
- Strategie pentru optimizarea site-ului web
- Software de optimizare a site-urilor web
- Cum să începeți propriul program de optimizare a site-ului web
01 Ce este mai exact optimizarea site-ului web?
Optimizarea site-urilor web este arta și știința de a îmbunătăți constant site-ul dvs. web pentru a crește traficul de calitate și conversiile, oferind astfel beneficii profitabile pentru business. O strategie completă de optimizare a site-ului web conține următoarele componente:
- Abordare de marketing digital
- Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
- Evaluarea experienței utilizatorului (UX)
- Testarea
- Îmbunătățirea conversiei (CRO)
- Conținutul site-ului web și actualizări tehnice
- Raportare și analiză
În realitate, este vorba de a face previziuni educate cu privire la ceea ce ar îmbunătăți site-ul web și apoi de a testa pentru a vedea ce funcționează. (Aceasta este îmbinarea dintre artă și știință).
02 De ce este vitală și care sunt beneficiile?
Optimizarea site-ului web este esențială din mai multe motive. Ați cheltuit bani pe proiectare și dezvoltare pentru a vă pune în funcțiune site-ul dvs. web. Cu un site web live, puteți utiliza comportamentul real al vizitatorilor și datele disponibile pentru a îl îmbunătățiți – atât pentru vizitatori, cât și pentru afacerea dvs.
Chiar și cei mai buni designeri și dezvoltatori nu sunt experți în optimizare. Scopul unei reproiectări de site web este de a aduce noul site cât mai repede pe piață, fiind mai bun decât site-ul anterior, lucrând în același timp în cadrul restricțiilor din lumea reală a termenelor și a finanțelor. În mod obișnuit, reproiectarea nu are ca scop să facă un site să funcționeze cât mai bine posibil. Dacă ar fi așa, planurile de reproiectare a site-urilor web nu s-ar opri niciodată!
Internetul și utilizatorii săi sunt în continuă dezvoltare. Algoritmii motoarelor de căutare se schimbă, așteptările utilizatorilor se modifică, apar noi concurenți, concurenții actuali se actualizează și sunt introduse noi tehnologii. Pentru a rămâne relevant și pentru a avea performanțe bune, site-ul dvs. web trebuie să se schimbe și să se adapteze și el în continuu.
A avea un site web și a nu reuși să fie întreținut este ca și cum ați crea un magazin fizic și nu ați reuși să reacționați la modul în care clienții interacționează cu articolele, fără a modifica niciodată inventarul sau a umple rafturile în funcție de obiceiurile și preferințele de cumpărare ale clienților.
Care sunt avantajele optimizării site-ului Web?
O campanie robustă de optimizare a site-ului web îmbunătățește rezultatele companiei. Rezultatele ar trebui să fie de la sine înțelese.
Iată o selecție a rezultatelor pe care i-am ajutat pe clienți să le obțină prin inițiative de optimizare a website-urilor. Toate acestea au fost realizate în mai puțin de un an, iar câteva dintre ele în câteva luni:
- A crescut prioritatea cuvintelor cheie tematice în „teritoriul de click” (pozițiile 1-3) cu 50%.
- Totalul cuvintelor cheie din teritoriul de click a fost triplat.
- Traficul organic a crescut de peste două ori
- Rata de conversie a site-ului web mai mult decât s-a dublat
- Numărul de clicuri pe butoanele CTA (call-to-action) principale a crescut de la 3% la 10%.
- A crescut rata de clicuri de conversie a paginii de destinație a anunțurilor plătite de la 3% la >30%.
- A crescut numărul de rezervări organice cu peste 80%.
03 Obiectivele unui program de optimizare a site-urilor web
Scopul principal al optimizării site-ului web este de a îmbunătăți rezultatele afacerii. În cele mai multe circumstanțe, acest lucru implică creșterea numărului de lead-uri de înaltă calitate sau a vânzărilor directe generate de site-ul web.
Cu toate acestea, a ajunge acolo este o procedură pas cu pas. În primul rând, oamenii trebuie să vă localizeze. Apoi, pentru a atinge acest obiectiv final, clienții trebuie să navigheze pe site-ul dvs. web cât mai facil posibil.
Aceasta presupune să vă bazați pe câteva tehnici de optimizare a site-urilor web dovedite:
- Creșteți-vă vizibilitatea și traficul organic. Majoritatea site-urilor web bine optimizate primesc cea mai mare parte a traficului lor organic. Căutările online sunt pur și simplu modul în care clienții obțin informații, iar dvs. doriți să îi întâlniți acolo unde se află aceștia.
- Considerați-vă un cumpărător. În fiecare zi, utilizați site-uri web pentru a lua propriile decizii de cumpărare. Dacă întâlniți ceva ciudat – sau, mai rău, spam – pe propriul dvs. site web, este probabil ca și vizitatorii dvs. să se simtă la fel. Determinați ce este greșit și corectați.
- Testați. Faceți ipoteze despre cum ați putea fi în măsură să îmbunătățiți o pagină sau un element al site-ului web care este esențial pentru generarea de conversii și testați-le. Pe baza rezultatelor, actualizați pagina web.
- Axați-vă pe aspectele cruciale ale călătoriei de conversie. Concentrați-vă eforturile pe site-urile și experiențele care vor avea cel mai mare impact. Luați în considerare paginile de destinație ale anunțurilor plătite sau ale campaniilor, cele mai populare pagini ale site-ului dvs. web și site-urile care trebuie vizitate ca parte a traseelor de conversie esențiale.
- Mai presus de orice, acordați prioritate conversiilor. Acesta este obiectivul final. Veți avea priorități concurente, timp limitat și un buget restrâns. Luați fiecare decizie cu privire la locul în care vă veți concentra eforturile asupra a ceea ce va avea ca rezultat mai multe conversii și rate de conversie mai mari.
Calitate mai presus de cantitate
Atunci când vă concentrați pe date și pe îmbunătățirea indicatorilor critici, este ușor să vă lăsați prins într-un joc al cifrelor. Dar nu uitați că obiectivul dvs. final este de a obține conversii de calitate.
Păstrați legătura cu echipa dvs. de vânzări. Verificați împreună cu ei calitatea lead-ului.
Dacă primiți conversii, dar nu de la vizitatorii corespunzători, folosiți acest feedback pentru a vă ajusta în detaliu programul. Poate că este vorba de o schimbare în direcționarea cuvintelor cheie. Poate că este vorba de schimbarea formulării de pe site pentru a comunica mai clar cu publicul potrivit sau de a ajuta cu blândețe vizitatorii nepotriviți să renunțe.
04 Strategia de optimizare a site-ului pentru motoarele de căutare (SEO)
Optimizarea pentru motoarele de căutare este o colecție de acțiuni care au ca scop îmbunătățirea modului în care un site web se comportă într-un motor de căutare. Aceste eforturi sunt clasificate în trei categorii:
- optimizarea conținutului,
- optimizarea tehnologică
- optimizarea off-page.
Optimizarea off-page nu este adesea inclusă ca parte a optimizării site-urilor web, deoarece are loc în afara site-ului web (de exemplu, construirea de link-uri).
Noi definim optimizarea conținutului pentru SEO ca fiind tot ceea ce este vizibil pentru utilizator pe pagină. Copia, fotografiile, materialele video și orice material încorporat sunt toate incluse.
Da, conținutul ar trebui să fie optimizat pentru căutare, dar ar trebui, de asemenea, să fie atractiv pentru utilizator. Conținutul care aduce pe cineva pe o pagină, dar nu se adresează nevoilor sale, așa cum rezultă din intenția de căutare, nu este suficient.
Tot ceea ce nu este imediat vizibil pentru un utilizator este considerat optimizare SEO tehnică. Aceasta cuprinde arhitectura informațională, structura de conectare și funcționalitatea de dezvoltare a site-ului dvs. web.
Un site web care se încarcă lent, de exemplu, poate necesita modificări de dezvoltare pentru optimizarea vitezei site-ului web, pentru a îndeplini atât așteptările utilizatorilor, cât și indicatorii principali de vitalitate web de la Google.
Conținutul și SEO tehnic trebuie evaluate holistic și prioritizate pe baza următoarelor criterii:
- Reparați ceea ce este stricat.
- Îmbunătățiți ceea ce nu funcționează.
- Folosiți oportunitățile nedescoperite.
În cele din urmă, în ceea ce privește conținutul, susțin o înclinație către cuvinte-cheie și subiecte din zona de mijloc și de jos a canalului. Amintiți-vă că traficul de calitate este mai important decât cel cantitativ. Un vizitator al unei pagini de servicii are aproape întotdeauna mai multe șanse de conversie decât un cititor al unui articol de blog instructiv. (Da, sunt conștient de ironia de aici).
Optimizarea ratei de conversie (CRO) și optimizarea experienței utilizatorului (UX)
Optimizarea conversiei și a UX încep cu o analiză vizuală a site-ului în care vă puneți în locul unui vizitator. În primul rând, determinați obiectivele de conversie și cerințele publicului. Apoi, mergeți în jurul paginii web și puneți-vă întrebări precum:
- Este posibil să găsesc informațiile pe care le caut?
- Pot să fac activitatea pe care o încerc?
- Unde există puncte slabe?
- Care sunt obstacolele care mă împiedică să îndeplinesc sarcina pe care mi-o propun?
- Există un potențial de îmbunătățire a ratelor de conversie ale paginilor de contact?
Cu aceste date la dispoziție, puteți prioritiza îmbunătățirile în materie de conversie cu o abordare care să înceapă cu cele mai simple și mai eficiente lucruri și să treacă la elementele mai dificil de realizat.
- Eliminați toate fundăturile. Fiecare pagină ar trebui să conțină un apel logic la acțiune în funcție de locul în care vizitatorul este probabil să se afle în parcursul său.
- Eliminați barierele de conversie și fricțiunile.
- Creați și realizați o strategie de testare.
- Optimizați campaniile plătite prin optimizarea paginilor de destinație. Plătiți pentru aceste vizite. Acestea ar trebui să se convertească la o rată substanțial mai mare decât altele.
- Îmbunătățiți paginile de contact și de demonstrație.
- Îmbunătățiți conținutul, în special pe site-urile de servicii sau de produse. Examinați în mod critic informațiile pe care le furnizați.
- Ridicați cele mai vitale informații pentru publicul dvs.
- Demonstrați că îi puteți ajuta să își atingă obiectivele sau să își rezolve dificultățile.
- Faceți ca fiecare pagină de servicii să fie cât mai puternică posibil.
Analiză și raportare pentru optimizarea site-ului web (UX)
Serviciile noastre de optimizare a site-urilor web încep întotdeauna cu o analiză și o actualizare a Google Analytics. Nu există nicio modalitate de a evalua în mod adecvat performanța dvs. actuală sau de a descoperi posibilități de îmbunătățire fără o raportare fiabilă.
Verificați dacă obiectivele Analytics se potrivesc cu obiectivele site-ului dvs. web și ale companiei. Noi adoptăm abordarea de a folosi Obiectivele doar pentru evenimentele de conversie. În majoritatea situațiilor, împărțim Obiectivele în două categorii și monitorizăm și raportăm pentru fiecare dintre ele separat și în ansamblu:
- Obiectivele de nivel 1, sau Obiectivele de contact, indică faptul că cineva v-a contactat cu intenția de vânzare. Aceștia au completat un formular de contact pentru servicii, un formular de solicitare a unei demonstrații, au contactat o linie de vânzări sau și-au furnizat informațiile de contact prin chat.
- Obiectivele de nivelul 2, cunoscut adesea sub numele de obiective de conținut, indică faptul că cineva a finalizat un eveniment de lead bazat pe conținut. Aceștia au completat un formular pentru a primi un whitepaper sau pentru a participa la un webinar, s-au abonat la e-mailul dvs. și așa mai departe.
În afară de Google Analytics, folosim zilnic instrumente de analiză pentru a evalua performanța SEO și a conversiilor, pentru a escalada problemele și pentru a găsi posibilități. Unele dintre instrumentele noastre preferate sunt menționate aici.
05 Software de optimizare a site-urilor web
Iată câteva dintre instrumentele pe care le folosim zilnic pentru a ne oferi informațiile de care avem nevoie pentru a analiza și îmbunătăți performanța site-ului web. Atunci când utilizați aceste instrumente, nu uitați că site-urile live nu vor fi niciodată perfecte sau fără erori.
Este responsabilitatea echipei de optimizare a site-ului dvs. web să evalueze datele furnizate de aceste instrumente și să prioritizeze eforturile în funcție de unde veți vedea cel mai mare randament.
Instrumente SEO
Instrumente de conversie și UX
Instrumente de raportare și analiză
Google Analytics
Rapoarte personalizate pentru fiecare client sau proiect
06 Cum să începeți cu optimizarea site-ului web
Vestea bună este că, doar citind acest articol, ați făcut primul pas în optimizarea site-ului dvs. web. Recunoașteți necesitatea și sunteți dornic să vă implicați.
La un nivel înalt, aveți posibilitatea de a alege între a gestiona campania de optimizare a site-ului web în interiorul companiei sau a angaja o agenție care să vă asiste. Angajarea unei agenții este crucială pentru a menține un astfel de program pe drumul cel bun. Alte priorități interne – de obicei sarcini reactive, de “reparații” – pot ușor să stea în calea acestui efort mai proactiv, uneori preventiv.
Recrutarea unei agenții vă oferă, de asemenea, acces la competențele necesare pentru a realiza o campanie de optimizare a site-ului web la un cost mult mai mic decât angajarea internă. Este posibil ca, în orice etapă a programului dvs. să aveți nevoie de oricare sau de toate abilitățile următoare: În orice etapă a programului dvs:
- Strategia de marketing digital
- Strategia de conținut
- Copywriting
- SEO
- Analiză UX
- UX design
- Managementul conținutului site-ului
- Dezvoltare
- Inginerie analitică
- Analiza datelor
Când sunteți gata să vă începeți programul, petreceți ceva timp pentru a vă elabora strategia. Țineți evidența obiectivelor dvs. și a măsurilor de succes. Luați în brațe situația existentă și prioritizați munca care trebuie făcută.
Întotdeauna începem pachetele de optimizare a site-urilor web cu o evaluare de două luni. Această perioadă este folosită pentru a:
- Învață despre afacerea clientului.
- Să înțelegem prioritățile și obiectivele afacerii, ale marketingului și ale site-ului web.
- Compararea performanțelor actuale ale paginii web
- Determinarea problemelor și oportunităților de SEO și de conversie
- Începem să facem unele îmbunătățiri de optimizare SEO și de conversie „low hanging fruit”.
- Crearea unei strategii la nivel înalt și prioritizarea acțiunilor SEO, de testare și de conversie pentru lunile următoare.
Cu această strategie pusă la punct, tot ce rămâne de făcut este să vă suflecați mânecile și să treceți la treabă.