Se îmbunătățește SEO cu ajutorul acțiunilor și semnalelor din social media?
Suntem cu toții conștienți de faptul că factorii on-page, cum ar fi textul site-ului web, meta descrierile și profilurile backlink, au un impact asupra rezultatelor organice. Prin urmare, acestea sunt unele dintre principalele subiecte pe care specialiștii în optimizarea motoarelor de căutare (SEO) se concentrează în campaniile lor.
Cu toate acestea, influența semnalelor din social media asupra clasamentului Google a devenit un subiect foarte dezbătut din cauza unor fapte care contrazic afirmațiile Google.
Ce leagă de fapt social media și SEO, atunci?
Semnalele din social media intră în algoritmul de clasificare al Google?
Dacă este adevărat, cum anume pot rețelele sociale să stimuleze SEO?
Întrebarea mai crucială este: Ce reprezintă acest lucru pentru planul tău SEO?
Este posibil să vă puneți unele dintre aceste întrebări chiar acum. Haideți să aprofundăm modul în care SEO și rețelele sociale au legătură una cu cealaltă și cum să le facem să funcționeze pentru dumneavoastră.
Are social media o influență asupra clasamentului SEO?
Principala dezbatere în acest moment este dacă social media influențează de fapt clasamentele SEO. Conform declarației lui Matt Cutt din 2014, poziția oficială a Google este că nu folosește semnalele sociale pentru a clasifica paginile pentru SEO.
Pentru că au observat o legătură între share-urile sociale mai mari și clasamentele organice, mulți experți SEO par să nu fie de acord. Semnalele sociale sunt, într-adevăr, una dintre cele 15 variabile de clasificare, potrivit raportului State of SEO 2021 al Search Engine Journal.
Mulți specialiști SEO consideră că semnalele din social media au cel puțin un anumit impact asupra clasării în motoarele de căutare, pe baza experienței lor, chiar dacă nu au un impact la fel de mare ca semnalele on-page și comportamentul organic al utilizatorilor.
În plus, CognitiveSEO a descoperit că există o legătură între clasamentele mai mari și prezența solidă în social media în cadrul unei cercetări efectuate pe 23 de milioane de share-uri sociale. Chiar dacă corelația nu implică cauzalitate, este totuși important să se examineze legătura dintre SEO și social media.
Situația este însă cu totul alta pe Bing. Unul dintre elementele majore de clasificare în motorul de căutare sunt semnalele din social media. Aceste fapte arată că nu putem exclude în totalitate influența semnalelor din social media asupra clasamentului Google și a SEO în ansamblu.
Ce rol au semnalele din social media în SEO?
Așadar, cum funcționează totul dacă există o legătură între prezența în social media și clasamentul dvs. organic? Să analizăm diferitele moduri în care social media ar putea influența SEO.
01 Mai mulți vizitatori pe site-ul dvs.
Deoarece SEO are nevoie de timp pentru a oferi rezultate, ar putea fi dificil să stabiliți legătura atunci când sunteți la început. Între timp, atunci când clasifică site-urile web, motoarele de căutare folosesc semnale de comportament ale utilizatorului, cum ar fi timpul petrecut pe site și paginile pe sesiune. Atunci când nu aveți suficient trafic, ar putea fi dificil să creșteți aceste semnale de comportament ale utilizatorului.
Utilizarea social media pentru a produce trafic de înaltă calitate este una dintre cele mai mari strategii pentru a rezolva această problemă. Rețelele sociale vă permit să vă aduceți site-ul și informațiile în fața persoanelor relevante, ceea ce duce la creșterea traficului.
Pe măsură ce mai multe persoane vă vizitează site-ul și se adaugă la semnalele de comportament ale utilizatorilor, indexarea va crește, iar pagina dvs. va fi mai bine clasată în paginile de rezultate de căutare relevante SERP (Search Engine Results Pages).
02 Posibilitatea de a obține backlinking
Indicațiile off-page, cum ar fi backlink-urile, pot avea o influență majoră asupra clasamentului dvs. organic. De fapt, totalul domeniilor de trimitere și totalul backlink-urilor se numără printre indicatorii de top ai clasamentului, conform SEMrush Ranking Factors 2.0.
Prin urmare, dacă doriți să urcați în topul clasamentelor de căutare Google, trebuie să obțineți cât mai multe backlink-uri de la site-uri web cu notorietate. După cum vă puteți aștepta, site-urile web de încredere vor crea linkuri doar către informații pe care le consideră valoroase, relevante și de înaltă calitate.
Pentru a obține mai multe backlink-uri, trebuie să generați în permanență conținut de înaltă calitate care să aducă valoare în viața publicului dumneavoastră țintă.Totuși, în cazul în care aveți un conținut excelent, probabilitatea de a obține backlink-uri este redusă dacă sunteți nou în domeniul SEO și dacă pagina dvs. nu este încă bine clasată în SERP-urile relevante.
Acest lucru se datorează faptului că persoanele care ar putea dori să se conecteze la conținut nu l-au văzut încă. Altfel spus, aveți nevoie ca mai multe persoane să vă găsească conținutul pentru a dobândi acele backlink-uri dorite.
Acesta este motivul pentru care publicarea conținutului dvs. pe social media este esențială, deoarece este o metodă eficientă de a-l pune în fața persoanelor corespunzătoare. Pe măsură ce mai mulți oameni vă văd munca, cresc șansele ca cineva să o citească și să se conecteze la ea.
03 Îmbunătățirea autorității și a credibilității
Motoarele de căutare iau în considerare autoritatea tematică pentru a stabili relevanța atunci când clasifică o pagină în rezultatele căutării. Acest lucru implică faptul că acestea iau în considerare cât de autoritară este pagina în ceea ce privește subiectul sau interogarea de căutare pentru a oferi rezultate de înaltă calitate și relevante pentru vizitatori.
Prin urmare, crearea unui conținut calitativ în mod regulat este esențială pentru stabilirea autorității și a încrederii în viziunea motoarelor de căutare și a oamenilor în egală măsură.
Puteți crește vizibilitatea conținutului dvs. prin partajarea acestuia pe rețelele sociale. Semnalele din social media ajută la evaluarea autorității subiectului prin creșterea numărului de distribuiri și a interacțiunii cu materialul. Vă permite să generați vizitatori relevanți pe site-ul dvs. și să creșteți semnalele de comportament ale utilizatorilor pentru pagină, ceea ce determină modul în care motoarele de căutare evaluează autoritatea tematică.
Semnalele din social media și backlink-urile sunt interschimbabile?
Deoarece rețelele de socializare sunt exact ca orice alt site web, legăturile pe care le obțineți de la acestea contează, de asemenea, pentru backlink-urile dumneavoastră. Potrivit comentariului lui Matt Cutts, Google tratează paginile de Facebook și Twitter la fel ca orice altă pagină.
Deși nu face o căutare sau o indexare specială pentru astfel de pagini, conexiunile din rețelele de socializare se califică drept backlink-uri către site-ul dumneavoastră. Acest lucru sugerează că mărirea numărului de distribuiri de linkuri în social media ar putea fi o abordare puternică pentru a vă îmbunătăți profilul de backlink.
Cu toate acestea, rețineți că linkurile din anumite rețele de socializare nu pot servi drept backlink-uri. Pe Instagram, de exemplu, care se bazează în principal pe JavaScript, Google nu indexează marea majoritate a postărilor. Prin urmare, majoritatea linkurilor de pe platformă nu contează deocamdată pentru backlink-urile dvs.
Cele mai eficiente canale de social media pentru SEO
Nu toate rețelele de socializare sunt la fel de importante pentru SEO. De exemplu, faptul că aplicația online Instagram este dependentă de JavaScript face ca motoarele de căutare să o acceseze și să o indexeze cu greu.
Prin urmare, este posibil ca semnalele din Instagram să nu aibă un impact direct asupra rezultatelor organice. Deși Google cooperează cu Instagram și TikTok pentru a remedia acest lucru, s-ar putea să mai dureze ceva timp până când motorul de căutare va putea indexa corespunzător conținutul celor două aplicații.
Ținând cont de aceste considerente, haideți să analizăm cele mai bune rețele de socializare pentru SEO. Dacă doriți să vă îmbunătățiți clasamentele organice, acestea vă vor ajuta să vă concentrați eforturile.
Cu toate acestea, din cauza setărilor de confidențialitate de pe diferite profiluri de utilizator și site-uri, motoarele de căutare nu pot să parcurgă fiecare pagină de pe aceste platforme.
Youtube
YouTube, în calitate de al doilea cel mai popular site web din lume, primește multă atenție în rezultatele căutărilor. În realitate, videoclipurile de pe YouTube apar în mod frecvent foarte bine în rezultatele relevante ale căutărilor pentru cuvinte cheie utile, în special cele care includ expresia „cum să”. Prin urmare, este unul dintre cele mai eficiente site-uri de social media pentru SEO.
Facebook se află în prezent pe locul trei la nivel internațional și este cea mai populară rețea de socializare. În plus, cu Google indexând anumite pagini ale sale, aveți o oportunitate extraordinară de a obține vizibilitate în rezultatele relevante ale căutărilor.
Twitter este epicentrul subiectelor fierbinți, ceea ce îl face un mediu ideal pentru îmbunătățirea semnalelor dvs. Share-urile, interacțiunile și vizibilitatea de pe Twitter v-ar putea ajuta să dobândiți tracțiune și să generați vizitatori relevanți pe site-ul dvs.
Pinterest este o altă rețea socială populară care are o influență asupra SEO-ului tău, cu peste 5 miliarde de căutări în fiecare lună. Rezultatele platformei apar în mod evident în unele căutări, în special atunci când utilizatorii caută idei. Mai mult, Pinterest conduce rezultatele Google privind imaginile în multe interogări, ceea ce sugerează că concentrarea pe Pinterest SEO ar putea să vă ajute să obțineți vizibilitate organică.
Quora
Quora este o altă rețea socială excelentă pentru SEO, cu un scor de autoritate de 79 și peste 900 de milioane de vizualizări lunare. Oamenii folosesc această platformă pentru a face schimb de cunoștințe și pentru a oferi răspunsuri la întrebări frecvente pe o gamă largă de subiecte.
Rezultatele Quora apar frecvent în rezultatele căutărilor în care persoanele pun o întrebare. Acest lucru o transformă într-o platformă de social media ideală pentru obiectivele dvs. SEO.
Utilizarea simultană a rețelelor sociale și a SEO pentru o vizibilitate mai mare
Având în vedere legătura strânsă dintre SEO și social media, este esențial ca cele două să funcționeze în tandem. Astfel, ar trebui să dezvoltați o strategie de conținut bună, în care să creați în mod curent conținut de înaltă calitate pe site-ul dvs. și apoi să îl distribuiți pe rețelele sociale. În plus, strategia dvs. socială ar trebui să se concentreze pe creșterea numărului de clicuri pe linkuri și pe creșterea traficului către site-ul dvs. web.
Dacă nu aveți forța de muncă sau experiența necesară pentru a face acest lucru, nu vă fie teamă să colaborați cu echipe profesioniste de social media și cu experți SEO pentru a vă coordona mai bine strategia.