În interiorul industriei SEO factorul de clasificare Google: Semnalul de experiență a paginii
La sfârșitul lunii mai, Google a anunțat că un nou semnal de clasificare „Page Experience” va intra în vigoare în 2021. Acest factor de clasificare combină Core Web Vitals (viteza paginii, capacitatea de reacție și stabilitatea) cu alți parametri cunoscuți, cum ar fi prietenia cu dispozitivele mobile, HTTPS, interstițiile intruzive și Safe Browsing, pentru a evalua experiența generală pe care paginile o oferă utilizatorilor.
Acest anunț nu este o mare surpriză. Viteza de încărcare a paginii și alți indicatori, cum ar fi compatibilitatea cu dispozitivele mobile și HTTPS, sunt deja factori de clasificare. Google ne spune de ani de zile să ne facem site-urile mai rapide și să ne concentrăm pe oferirea unor experiențe web excelente pentru utilizatori. Având în vedere că Google este pregătit să combine aceste semnale de clasificare cunoscute, este cu siguranță ceva pentru care trebuie să ne pregătim în 2022. Cu toate acestea, Google a ținut să precizeze că „Experiența paginii” va fi mai puțin importantă decât a avea un conținut relevant și de înaltă calitate. Conținutul este rege, la urma urmei.
Măsurătorile Core Web Vitals au fost deja încorporate în Google Search Console, Pagespeed Insights, Lighthouse, Chrome Dev tools și Chrome UX Report. Așadar, SEO și dezvoltatorii au destul timp pentru a se familiariza cu aceste măsurători și a începe testarea.
Modificări ale cerințelor AMP
De asemenea, Google a declarat că semnalul „Page Experience” va fi luat în considerare în modul în care este clasificat conținutul în caruselul Top Stories pe mobil. În mod tradițional, AMP (pagini mobile accelerate) a fost necesar pentru a se clasifica în secțiunea Top Stories, dar Google va elimina această cerință.
Cu alte cuvinte, paginile AMP vor avea în continuare potențialul de a se clasifica în Top Stories, dar vor concura cu alte pagini pentru aceste clasificări începând cu 2021. Această știre i-a făcut pe unii editori să se întrebe dacă ar trebui să continue să aloce resurse către AMP în viitor. Cel mai bun curs de acțiune pare a fi să aștepte și să testeze.
Modificări de fragmente recomandate
Am văzut câteva modificări interesante aduse rezultatelor fragmentelor prezentate pe desktop. Atunci când faceți clic pe o pagină care se clasează în fragmentul prezentat, Google vă derulează uneori până la secțiunea de conținut relevant și evidențiază textul exact cu galben.
Acesta este un efort pentru a ajuta utilizatorii să localizeze rapid informațiile afișate în extrasul din conținutul paginii de clasament. Nu este nevoie de nicio etichetare sau marcare specială pentru a activa un featured snippet. Google va evidenția automat textul.
SEO este esențial pentru succesul continuu al practic oricărui tip de brand sau afacere, iar acest lucru înseamnă că oamenii trebuie să afle mai multe despre el. Cu toate acestea fiind spuse și acum eliminate, este important de menționat că mulți oameni nu știu prea multe despre SEO și despre cum funcționează această în interiorul industriei.
Chiar și cel mai informativ, revoluționar și creativ conținut poate să cadă în dizgrație dacă nimeni nu îl poate găsi. Efectuarea câtorva pași simpli pentru a vă optimiza conținutul ajută motoarele de căutare să facă două lucruri: să clasifice conținutul dvs. în funcție de relevanță și să pună conținutul dvs. în fața unor audiențe calificate pentru a le ajuta să găsească informațiile de care au nevoie.
Un SEO bun necesită multă muncă. Cu atât de multe părți în mișcare, reguli de reținut și cu motoare de căutare care aduc în mod constant modificări la aceste părți în mișcare și reguli, poate fi ușor să lași SEO să se piardă din vedere.