Google Grow My Store – Îmbunătățirea performanței website-ului cu ajutorul rapoartelor Google
Recent, Google a lansat „Grow My Store” – un instrument online care evaluează site-ul dvs. web și generează un raport pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți performanța afacerii dvs. online.
Aceasta este o opțiune gratuită care evaluează experiența clienților pe site-urile web și oferă sugestii și sfaturi despre cum să o îmbunătățească. Indiferent dacă vindeți online sau în cadrul magazinului, vă permite să faceți o analiză rapidă și ușoară a site-ului dvs. web pentru a vă îmbunătăți afacerea.
Ce este Google Grow My Store?
Grow My Store este un nou instrument online oferit de Google care analizează site-ul dvs. de comerț electronic online, oferindu-vă un raport care include un scor general și informații detaliate pentru a vă ajuta să vă consolidați site-ul și performanța afacerii.
De asemenea, puteți vedea cum se situează site-ul dvs. web în comparație cu alte magazine din industria dvs. și puteți vizualiza tendințele personalizate ale pieței pentru a vă ajuta să ajungeți la noi clienți.

01 De ce să folosiți Google Grow My Store?
Rapoartele Grow My Store vă ajută să vă comparați site-ul dvs. cu ultimele tendințe din industrie pentru a vă dezvolta afacerea și pentru a primi recomandări de îmbunătățire a site-ului dvs. web în vederea obținerii unei rate de conversie mai mari.
În calitate de partener Google, putem să rulăm un raport pentru dvs., să vă explicăm în profunzime secțiunile pentru care site-ul dvs. este evaluat și să vă sfătuim cu privire la strategiile pe care le puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți și mai mult scorul.
02 Grow My Store: Factorii de raportare
Înainte de a analiza în profunzime fiecare secțiune de clasificare, Google vă oferă un scor general pentru site-ul dvs. web. Acestea sunt împărțite în 4 niveluri:
- Debutant – 0 – 25%.
- Elementar – 25 – 50%
- Mediu – 50 – 75%
- Avansat – 75 – 100%.
Punctajul este calculat pe baza următoarelor secțiuni:
Detalii despre produs
Având în vedere că sunteți un site de comerț electronic, accentul va fi pus pe produsele dumneavoastră și pe încurajarea clienților să le parcurgă și să le cumpere.
Google evaluează cât de bine vă evidențiați produsele pe care le aveți pe site-ul web și împarte acest lucru în 4 segmente:
Informații detaliate despre produs Cât de bine sunt enumerate și descrise produsele dvs. pe site-ul web. Produsele ar trebui să fie completate cu informațiile relevante, cum ar fi mărimea, culoarea și imaginile.
Recenzii Google verifică dacă aveți activate recenziile produselor – întrucât acestea pot crește rata de conversie a clienților.
Căutarea produselor Google analizează cât de bine funcționează funcția de căutare pe site, astfel încât aceasta să faciliteze procesul de conversie a vizitatorilor în clienți. Testează, de asemenea, cât de bine funcționează filtrele folosite pentru căutarea produselor pe website.
Prețurile produselor Trebuie ca prețurile dvs. să fie publicate și vizibile pentru toți vizitatorii site-ului web.
Informații despre magazin
Această secțiune va fi afișată numai dacă ați indicat că dețineți un magazin fizic.
Grow My Store analizează aici 3 aspecte:
Orarul de funcționare al magazinului Dacă orele de deschidere și închidere sunt sau nu publicate pe site-ul dvs. web. Chiar dacă nu este specificat în raport, vă sfătuim să includeți aceste informații în Google My Business.
Indicații de orientare către magazin Este necesar ca, pe lângă afișarea adresei magazinului dumneavoastră, aceasta trebuie să fie prezentă și în Google Maps.
Geolocalizarea Acest punct este un pic mai complicat. Se studiază dacă folosiți locația clienților dvs. pentru a-i direcționa către cel mai apropiat magazin atunci când aceștia fac o căutare prin geolocalizare.
Personalizarea
În această secțiune se analizează modul în care permiteți clienților să își personalizeze conturile și să își configureze experiența.
Rezultatele sunt împărțite în 2 segmente:
Conturi personalizate Google verifică dacă le permiteți utilizatorilor să își creeze propriile conturi pe website-ul dvs. pentru că utilizatorilor le place să aibă propriile conturi și să primească conținut personalizat.
Favorite Permiteți clienților să adauge la listele de favorite, deoarece aceste liste constituie un instrument puternic de îmbunătățire a experienței de cumpărare.
Achiziționarea într-un mod flexibil
În această secțiune, Google analizează flexibilitatea pe care o au clienții atunci când fac cumpărături, inclusiv opțiunile de plată și de livrare. Cu cât este mai ușor pentru clienți să facă plata, cu atât este mai probabil ca aceștia să cumpere.
Cele 4 segmente din această secțiune includ:
Coșul Aici, Google verifică dacă utilizatorii au posibilitatea de a adăuga produse în coșul lor, unde pot apoi să verifice și să modifice alegerile făcute.
Livrare în ziua următoare Google recomandă să oferiți un serviciu de livrare în ziua următoare (puteți s-o oferiți ca fiind o opțiune). Chiar și cu o taxă suplimentară, Google pare să acorde prioritate acestui aspect.
Retururi gratuite Oferirea de retururi gratuite promovează o bună experiență a utilizatorului, ceea ce înseamnă că Google recomandă să aveți acest lucru disponibil pentru clienți.
Modalități de plată multiple Oferirea mai multor modalități de plată atrage mai multe persoane.
Serviciul clienți
Știm cu toții că Serviciul Clienți este o prioritate pentru companii, iar Google susține și el acest lucru. Această secțiune a raportului se concentrează pe calitatea și disponibilitatea serviciului pentru clienți al afacerii dvs.
Este împărțită în 4 segmente:
Telefonul de contact Google verifică dacă aveți un număr de telefon disponibil pe website-ul dvs. și simplu de găsit.
Live Chats Se recomandă să aveți un chat web disponibil – fie că este vorba de un chat online, de un chat Facebook sau de un robot de chat – astfel încât clienții să primească ajutor rapid atunci când au nevoie.
Politica de retur Ar trebui să aveți o politică de retur disponibilă pe site-ul dvs. web, care să fie ușor de înțeles pentru toți clienții.
Social Media Având în vedere creșterea utilizării social media de către consumatori, raportul verifică dacă aveți cel puțin două conturi de social media conectate la site-ul dvs. web.
Securitate
Navigarea pe un site web sigur și securizat este una dintre prioritățile de top pe care un client le ia în considerare atunci când cumpără online, de aceea Google analizează securitatea site-ului dvs. web
Raportul verifică dacă aveți un certificat SSL activ pe site-ul dvs. web, pentru ca acesta să fie compatibil cu protocolul HTTPS.
Mobil
Ultima secțiune a raportului se bazează pe cât de prietenos este site-ul dvs. cu dispozitivele mobile.
Știați că peste 92% dintre utilizatori (în Europa și America) navighează pe internet de pe telefoanele lor mobile?
Așa se explică de ce Google a creat o întreagă secțiune dedicată mobilului.
Grow My Store analizează 2 segmente:
Viteza mobilă poate avea un impact semnificativ asupra ratei de conversie, ceea ce este relevant în cazul telefoanelor mobile, acestea fiind folosite frecvent.
Mobile friendly Google ia în considerare cât de ușor este de utilizat site-ul dvs. pe mobil.
Care este scorul tău la Google Grow My Store?
robabil ați văzut că raportul include doar aspecte foarte generale.
Acestea sunt aspectele pe care fiecare magazin online trebuie să se concentreze pentru a-și îmbunătăți vânzările. Din acest motiv, Google a luat în considerare necesitatea de a pune acest instrument la dispoziția celor interesați.
Prin urmare, dacă Google v-a atras atenția asupra unuia dintre ele, acum știți ce aveți de făcut: implementați sfaturile pe care vi le-am dat și asigurați-vă că site-ul dvs. oferă o experiență de utilizare de top.
