Cum să folosiți inteligență artificială pentru a crește vânzările eCommerce
Algoritmul Netflix vă sugerează filme în funcție de preferințele dumneavoastră.
Amazon utilizează istoricul achizițiilor dvs. pentru a vă recomanda produse relevante.
Spotify alcătuiește liste de redare cu melodii care sunt similare a celor pe care le ascultați în mod regulat.
Acestea sunt doar câteva exemple ale potențialului infinit al inteligenței artificiale: o tehnologie care conduce viitorul comerțului online și pe care multe magazine de comerț electronic o folosesc în prezent.
Dar ce înseamnă inteligența artificială? Și, mai ales, cum te poate ajuta să crești vânzările?
Acest articol vă va învăța tot ce trebuie să știți.
Care este relația dintre inteligența artificială și eCommerce?
Să începem cu începutul.
Învățarea automată este unul dintre domeniile inteligenței artificiale.
Este în mod specific o ramură care examinează învățarea automată a mașinilor.
Obiectivul inteligenței artificiale este de a crea sisteme informatice care pot învăța și evolua singure, fără a fi nevoie de implicarea umană.
Procedura este, în general, după cum urmează:
- Un algoritm captează o cantitate masivă de date.
- Acesta examinează aceste date pentru a descoperi tipare.
- Acesta trage concluzii din aceste modele, ajustează comportamentul și optimizează procesele pentru a le face mai eficiente.
Când este prezentat astfel, poate părea un pic abstract.
Dar nu vă faceți griji; iată un exemplu.
Un studiu de caz despre cum funcționează inteligența artificială
Chatboţii sunt una dintre soluțiile de eCommerce care câștigă cel mai mult de pe urma învățării automate.
Luați în considerare următorul context:
Un vizitator al site-ului dvs. web interoghează chatbot-ul, întrebând: „Care sunt costurile de transport?”.
„Costul pentru transportul de bază este de 18 lei”, răspunde chatbotul.
Persoana întreabă apoi: „Oferiți o reducere pentru comenzile en-gros?”.
„Comenzile mai mari de 150 lei se califică pentru transport gratuit”, răspunde chatbotul.
Gândiți-vă cât de des apare această circumstanță (o persoană care întreabă despre costurile de expediere și apoi se interesează de reduceri pentru achiziții en-gros).
Cu alte cuvinte, există un tipar.
Chatbot-ul observă acest lucru și stabilește că, de acum înainte, de fiecare dată când cineva se interesează de tarifele de expediere ale magazinului dvs. va afișa atât tarifele de expediere obișnuite, cât și tarifele de comandă cu ridicata.
Și va face acest lucru în mod automat… fără să trebuiască să îl „învățați” cum să facă acest lucru.
Această abilitate are un potențial enorm pentru orice magazin de eCommerce.
Inteligența artificială vă poate ajuta să îmbunătățiți 4 aspecte ale magazinului dvs. de eCommerce
Este suficientă teorie pentru moment. Să ne uităm acum la realitate.
Cum puteți aplica inteligența artificială cu autoînvățare pentru a optimiza procedurile magazinului dvs. de comerț electronic (reducând astfel costurile și crescând vânzările)?
Există mai multe alternative, însă noi le-am împărțit în patru mari categorii:
- Experiența clienților
- Gestionarea stocurilor
- Strategia de vânzări
- Fidelizarea clienților
Să aruncăm o privire asupra fiecăreia dintre ele.
01 Experiența clienților
Impresia totală pe care o persoană o are după ce a interacționat cu compania dvs. este denumită experiența clientului.
Haideți să vedem cum inteligența artificială poate ajuta la schimbarea acestei perspective.
Chatboți care învață mai multe despre utilizatorii lor
Un chatbot este un vânzător disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, ceea ce îl face indispensabil pentru îmbunătățirea serviciilor pentru clienți într-un magazin online.
Și dacă poate învăța singur, cu atât mai bine.
Exemplul de mai sus este doar vârful icebergului. Un chatbot, datorită inteligenței artificiale, poate:
- Să determine cele mai frecvente întrebări puse de utilizatori (și să le afișeze sub formă de întrebări frecvente, de exemplu).
- Să-și îmbunătățească înțelegerea cuvintelor polisemantice, a sinonimelor și a limbii române uzuale și să ofere un răspuns mai adecvat, bazat pe context, la comunicări.
- Crearea unui limbaj mai natural și mai participativ.
Chatbot-urile deschise sunt capabile să învețe și constituie o opțiune extrem de interesantă pentru furnizarea de asistență de înaltă calitate pentru clienți.
Rezultate de căutare personalizate pentru fiecare client
Să presupunem că două persoane diferite vă vizitează afacerea de eCommerce în aceeași zi.
- Prima persoană merge direct la motorul de căutare intern și caută „telefoane”. Selectează unul și îl cumpără după ce a explorat rezultatele pentru o perioadă de timp.
- Al doilea călătorește prin meniul de navigare, face clic pe categoria „laptopuri” și cumpără unul.
Câteva zile mai târziu, ambii se întorc pe site și introduc „carcase” în motorul de căutare intern.
Uitați-vă la asta:
- Persoana care a cumpărat telefonul primește carcase pentru telefoane ca rezultate inițiale.
- În schimb, motorul de căutare returnează carcase de laptop pentru a doua persoană.
Acest lucru este de înțeles dacă aveți un motor de căutare intern cu inteligență artificială capabil să adopte învățarea automată.
Este fascinant modul în care aceste motoare de căutare vă pot înțelege consumatorii și le pot oferi rezultate personalizate pe baza istoricului de căutare, a achizițiilor anterioare și așa mai departe.
Acest lucru îmbunătățește experiența de cumpărare și sporește conversia.
ATENȚIE: Dacă doriți să aveți un motor de căutare precum cel despre care tocmai am discutat, nu ratați concluzia acestei postări.
02 Gestionarea stocurilor
PIM (managementul informațiilor despre produse) este un software menit să gestioneze inventarul magazinului dumneavoastră de eCommerce.
Ce-ar fi dacă am îmbina PIM cu inteligența artificială?
Ca urmare, sistemul dvs. ar putea:
- Detecta și prognoza lacunele particulare ale cererii, astfel încât să puteți rămâne în frunte și să evitați să rămâneți fără marfă.
- Să vă anunțe despre articolele ale căror vânzări sunt în scădere, astfel încât să puteți evita acumularea.
- Automatiza expedierile către furnizori.
Controlul stocului este o sarcină importantă în eCommerce, deoarece ceva „așa de mic” ca rămânerea fără un anumit articol pentru câteva zile poate duce la pierderea vânzărilor.
03 Strategia de vânzări
Un instrument de învățare automată alimentat de AI vă poate ajuta, de asemenea, să creșteți gradul de vizibilitate și vânzările.
O vom analiza împreună cu dvs.
Actualizări de preț în timp real
Să presupunem că ați putea ști întotdeauna:
- Dacă prețurile concurenților dvs. cresc sau scad.
- Ce oferte au la dispoziție.
- Când vor crește (sau vor scădea) vânzările.
Ați putea apoi să folosiți aceste informații pentru a ajusta în timp real prețurile propriilor dvs. articole.
Desigur, este aproape imposibil pentru o persoană să mențină aceste lucruri sub control în permanență.
Cu toate acestea, un sistem bazat pe inteligență artificială poate face cu siguranță această sarcină.
Să presupunem că administrați un magazin de eCommerce de produse pentru casă. În fiecare an, când se apropie Ziua Pământului sau o altă sărbătoare ecologică, vânzările de articole ecologice cresc.
Puteți utiliza AI pentru a detecta această tendință și a prognoza creșterile viitoare ale cererii.
Nu este doar atât. Prețurile ar crește sau ar scădea automat ca răspuns la oscilațiile cererii, permițându-vă să obțineți cel mai mare profit posibil.
Acest lucru se numește strategie dinamică de stabilire a prețurilor și este o practică foarte benefică.
Optimizarea vânzărilor încrucișate
Vânzarea încrucișată este o metodă care presupune să le oferiți oamenilor mai multe articole conectate pentru ca aceștia să le cumpere pe toate deodată.
Așadar, cum ar putea ajuta inteligența artificială în această situație?
Să presupunem că acum conduceți un site de eCommerce fotografic.
Algoritmii de inteligență artificială găsesc o tendință după ce studiază fiecare tranzacție din eCommerce-ul dumneavoastră. Atunci când clienții cumpără pentru prima dată un aparat foto reflex, cei mai mulți dintre ei fac și cumpărături:
- Un obiectiv cu unghi larg.
- Un teleobiectiv.
- Filtre UV.
Într-un astfel de exemplu, dacă un utilizator se uită la cardul unui aparat foto reflex, site-ul ar prezenta astfel de bunuri ca produse legate.
04 Fidelizarea clienților
Există mai multe modalități prin care învățarea automată vă poate ajuta să vă creșteți rata de retenție, iar noi vom vedea două dintre cele mai interesante.
Anticiparea retururilor de produse
Cum ar fi dacă ați putea citi gândurile unui client și ați putea prezice când este pregătit să apese pe butonul „retur de marfă”?
De exemplu, să presupunem că AI-ul magazinului dvs. de eCommerce descoperă că același utilizator:
- A întrebat despre politica dvs. de returnare prin chatbot.
- A vizitat fișa de produs a unui produs achiziționat recent.
- Se uită la articole comparabile.
Modelul similar a fost observat la consumatorii anteriori datorită AI și este foarte probabil ca aceștia să se gândească, de asemenea, să returneze marfa.
Ca urmare, este fezabil să preziceți o astfel de circumstanță și să:
- Trimiteți clientului un e-mail prin care să îl întrebați dacă a avut probleme cu achiziția și dacă ar dori să o înlocuiască și să îi detaliați opțiunile pe care le are la dispoziție.
- Arătați alte bunuri similare în cazul în care doresc să facă un schimb.
Astfel, chiar dacă vor decide să returneze produsul, vor fi atât de mulțumiți de serviciile de care au avut parte încât vor fi mai înclinați să cumpere din nou de la dumneavoastră.
Preconizați rata de fluctuație
De asemenea, inteligența artificială poate detecta momentul în care un consumator loial va renunța să mai cumpere de pe site-ul dvs. de eCommerce.
De exemplu, ar putea:
- Să viziteze site-ul dvs. mai puțin regulat.
- Să facă achiziții mai puține de fiecare dată.
Dacă știți acest lucru, puteți lua următoarele măsuri pentru a atrage acel client înapoi: Trimiteți o ofertă unică, arătați-le bunuri noi de care ar putea fi interesați…
Sunteți dispus să vă puneți magazinul de eCommerce în modul „învățare automată”?
Mai este doar o singură întrebare la care trebuie să se răspundă:
„Cum pot include inteligența artificială și învățarea automată în magazinul meu de eCommerce?”.
Cea mai simplă soluție este să identificați un furnizor extern de software care utilizează această tehnologie.
GoMag este un exemplu excelent.
- Gestionarea produselor din magazinul dvs., inclusiv a categoriilor, a suplimentelor promoționale, a prețurilor etc.
- Trimiterea de e-mailuri și notificări către clienți
- În funcție de comenzi, trimite automat SMS-uri către client
- Rearanjarea rezultatelor căutărilor pentru a prioritiza produsele pe care doriți să le promovați cel mai mult.
- Monitorizează clienții și reacționează automat pentru a vă ajuta să mențineți o legătură de succes cu aceștia
Aceste caracteristici (printre multe altele) sporesc vânzările magazinului eCommerce cu 10% până la 20%.