Îmbunătățirea performanței site-ului web: 7 probleme comune
Ce ați schimba în ceea ce privește site-ul dvs. web dacă ați ști că aveți la dispoziție doar șapte secunde pentru a vă impresiona potențialii clienți?
Cum este navigarea? Fotografiile? Ce zici de culori?
Piața, ca și așteptările consumatorilor, se schimbă rapid.
Cerința de flexibilitate și de îmbunătățire constantă a site-ului web ca aspect major al strategiei digitale și al întreținerii web este evidențiată de tendințele digitale care se modifică cu rapiditate.
În această postare, vom examina:
Cele mai importante 5 motive pentru care ar trebui să vă îmbunătățiți continuu site-ul web
Dificultăți comune ale site-ului web care ar putea să dăuneze vânzărilor dvs.
Îmbunătățiri cheie ale site-ului web cu care vă poate ajuta un expert web
Cum să vă definiți obiectivele de afaceri și să rămâneți pe drumul cel bun
De ce ar trebui ca îmbunătățirea site-ului web să fie o parte continuă a strategiei de întreținere web?
De la urmărirea tendințelor până la creșterea veniturilor, acestea sunt cele cinci motive principale pentru care renovarea site-ului web ar trebui să fie o parte integrantă a strategiei dvs. de întreținere web:

01 Menținerea relevanței
Proiectarea și dezvoltarea web este o industrie în continuă schimbare.
Noile tendințe și tehnologii apar în mod regulat, ceea ce face ca brandurile actuale să își piardă mai ușor atracția în ochii publicului țintă.
Este esențial să vă evaluați și să vă actualizați site-ul web în mod regulat pentru a oferi o experiență captivantă, pentru a vă menține competitivitatea și pentru a rămâne relevant pentru publicul dumneavoastră și pentru motoarele de căutare.
02 Îmbunătățirea experiența utilizatorului
Studiul regulat al activității utilizatorilor pe site vă ajută să descoperiți ce anume convertește vizitatorii în clienți și, de asemenea, identifică zonele cu probleme ce trebuie corectate pentru a adapta experiența utilizatorului în consecință.
Pentru a verifica dacă noile componente UX (experiența utilizatorului) abordează punctele dureroase și îmbunătățesc pâlnia de conversie, analizați noile caracteristici utilizând teste A/B și monitorizând KPIs (indicatori cheie de performanță) importanți.
03 Îmbunătățiți-vă clasamentul în motoarele de căutare
Optimizarea motoarelor de căutare este esențială pentru creșterea traficului organic.
Cu toate acestea, deoarece motoarele de căutare, cum ar fi Google, își actualizează continuu algoritmii, este esențial să fiți la curent cu abordarea dvs. SEO (optimizarea motoarelor de căutare)
Lucrați la SEO tehnic și on-page în mod regulat pentru a fi vizibil pentru publicul dvs. țintă atunci când acesta caută articolele și serviciile pe care le oferă afacerea dvs.
04 Creșteți-vă avantajul competitiv
Cheia pentru o performanță optimă a site-ului web este întreținerea continuă. Aceasta îmbunătățește traficul, încrederea și retenția clienților.
Conținutul actualizat, optimizarea vitezei paginilor și navigarea eficientă sunt doar câteva dintre variabilele care vă mențin viitorii clienți pe site-ul dvs. web mai mult timp decât concurența.
05 Creșterea vânzărilor
Site-ul dvs. vă poate determina sau nu succesul afacerii.
Potrivit HubSpot, 90% dintre vizitatori abandonează un site web pe care îl consideră neplăcut. Și până la 40% dintre vizitatori abandonează un site a cărui încărcare durează mai mult de trei secunde.
Un link rupt, o perioadă de nefuncționare sau o pagină care se încarcă prost vă poate costa un client în câteva secunde.
Acest lucru are un impact asupra vânzărilor dumneavoastră!
Îmbunătățirile regulate ale site-ului web ajută la reducerea ratei de respingere și a pierderilor de venituri. Tot ce este nevoie pentru a vă face site-ul mai demn de încredere este o monitorizare amănunțită, urmărirea datelor și dezvoltarea unui plan solid.
7 probleme ale site-ului web care ar putea afecta performanța și conversiile site-ului dvs.
Acestea sunt unele dintre cele mai întâlnite situații care ar putea avea un impact asupra vânzărilor și performanței site-ului dvs. web.
01 Paginile care se încarcă lent
Pe măsură ce timpul de încărcare a paginilor crește de la o secundă la 10 secunde, companiile pot observa o creștere de 123% a ratei de respingere. (Think with Google)
Una dintre cele mai importante cauze pentru abandonarea rapidă a paginilor este un timp de încărcare lung. Iar fiecare secundă contează atunci când vine vorba de clasarea în motoarele de căutare. Potrivit unor studii, viteza paginii este unul dintre factorii determinanți pentru clasament.
Consumatorii din ziua de azi doresc să petreacă mai puțin timp căutând articole și informații, ceea ce înseamnă că nu au deloc răbdare cu site-urile care se încarcă lent.
Din acest motiv, pot reduce substanțial conversiile și vă pot face să pierdeți lead-uri de-a lungul pâlniei de conversie.
Pentru a evita acest lucru, examinați fiecare pagină de pe site-ul dvs. web pentru a vedea ce o încetinește și efectuați modificările necesare.
02 Un design care nu răspunde
Designul neresponsiv este o problemă tipică a site-urilor web care degradează experiența utilizatorului și îndepărtează vizitatorii.
Iată de ce:
Conform StatCounter, traficul pe site-urile de internet provine din următoarele surse în perioada iunie 2021 – iunie 2022:
Mobil (55,36%)
Desktop (43,65%)
Tabletă (0,99%)
Altfel spus, traficul online pe mobil a depășit traficul web de pe desktop.
Așteptați-vă la rate de respingere semnificative dacă site-ul dvs. nu funcționează corect pe dispozitivele mobile.
În plus, capacitatea de răspuns pe mobil este unul dintre semnalele urmărite de algoritmul Google. Ca urmare, un site web static va avea poziții mai mici.
03 Dezordine
Un design dezordonat îi face pe utilizatorii site-ului web să piardă timp în căutarea și procesarea informațiilor, precum și în încercarea de a interacționa cu afacerea dvs.
Acest lucru poate dăuna performanței site-ului dvs. web în două moduri:
Degradează experiența utilizatorului, împiedicând vizitatorii să găsească ceea ce caută.
Chiar dacă reușește să le transmită câteva lucruri cercetătorilor, este probabil să confunde și să îndepărteze utilizatorii care nu au prea mult timp pentru a lua o decizie.
Acest lucru duce la mai puțină implicare, la rate de respingere mai mari și la mai puține conversii.
04 HyperLinkuri rupte
Deși linkurile rupte nu par a fi o problemă majoră la suprafață, această problemă comună a site-ului web poate avea consecințe semnificative:
SEO: Paginile 411 sau 404 împiedică circulația legăturilor pe site-ul dvs. web. Atunci când crawlerele Google le descoperă, acest lucru poate avea o influență negativă asupra rezultatelor dumneavoastră, deoarece motorul de căutare nu dorește să direcționeze utilizatorii către site-uri care oferă o experiență de utilizare proastă.
Venituri: Paginile rupte împiedică procesul de conversie. Utilizatorii nu au încredere în organizațiile care oferă o experiență teribilă clienților și nu vor cumpăra de la o marcă care nu inspiră încredere.
Este o experiență frustrantă să dai peste un link rupt. Aceste legături împiedică utilizatorii să realizeze activitățile dorite și să obțină informațiile necesare, respingând clienții și dăunând reputației companiei dumneavoastră.
05 Informațiile de contact nu pot fi găsite
Utilizatorii ar trebui să se ferească de site-urile false, care se prezintă ca fiind întreprinderi de încredere pentru a fura informații personale sensibile.
Din acest motiv, un număr de telefon, o adresă de e-mail și o locație comercială greu de găsit vă pot face să pierdeți clienți și vânzări.
06 CTA (apel la acțiune) sunt puține
HubSpot a descoperit că utilizarea de CTA-uri de ancorare în conținutul lor a crescut rata de conversie cu 121%.
CTA-urile sunt o componentă importantă a unui marketing bun. Ele elimină oboseala alegerii și direcționează vizitatorii către sarcini specifice.
Publicați materiale pe site-ul dvs. web cu un motiv. Includerea unor CTA-uri atractive ajută la garantarea faptului că fiecare pagină de destinație sau post de blog este utilă și se încadrează în strategia dvs. mai amplă de marketing.
07 Meniu cu o navigare complexă
Dacă meniul dvs. de navigare este complicat sau neclar, este posibil ca potențialii dvs. clienți să plece și să înceapă o nouă căutare a unui site web care să le satisfacă așteptările.
O navigare simplă poate menține sau nu angajamentul unui utilizator față de site-ul dvs. web. Aceasta le economisește timp, le îmbunătățește experiența pe site și chiar îi ajută în luarea deciziilor prin faptul că le pune la dispoziție cu ușurință informațiile esențiale.
6 Îmbunătățiri de site pe care le puteți obține cu ajutorul unui consultant web
Un consultant web colaborează îndeaproape cu echipa dvs. internă pentru a identifica și rezolva problemele site-ului web.
Iată cinci moduri în care un consultant web vă poate ajuta să vă îmbunătățiți site-ul web:
01 Examinarea site-ului web
Un audit al site-ului web va analiza starea actuală a site-ului dumneavoastră, determinând ce funcționează și ce nu și identificând problemele de date și de compatibilitate.
Este o procedură inevitabilă pentru îmbunătățirea site-ului web care vă va furniza informații critice cu privire la:
Capacitatea de reacție și calitatea conținutului
Optimizarea timpilor de încărcare
Un consultant web vă oferă cunoștințele și experiența de care aveți nevoie pentru:
determinarea datelor adecvate pentru examinare și urmărire.
examinarea parametrii actuali
punerea întrebărilor adecvate
stabilirea obiective realizabile.
identificarea impedimentele de performanță.
identificarea potențialul neexploatat
02 Designul web și experiența utilizatorului
Designul web și experiența utilizatorului merg mână în mână. După cum am văzut, acestea sunt strâns legate de modul în care oamenii privesc marca, influențând alegerea lor de a avea încredere și de a se implica în ea.
Un consultant web vă va ajuta să vă îmbunătățiți designul pentru implicarea utilizatorilor și obținerea de conversii, de la aspecte mărunte, precum psihologia culorilor și compatibilitatea fonturilor, până la componente mai dificile, cum ar fi wireframe-urile și capacitatea de reacție.
Veți putea să vă îmbunătățiți:
Utilitatea site-ului
Aspectele estetice
Vizibilitatea
Interacțiunea
03 Dezvoltarea unui site web
Partea din spate a site-ului dvs. web este la fel de importantă ca și partea din față. Acesta contribuie la un sistem de gestionare a conținutului ușor de utilizat, la o navigare simplă și la compatibilitatea site-ului cu mai multe dispozitive.
Un consultant web vă poate ajuta cu următoarele aspecte ale dezvoltării “în spatele cortinei”:
Crearea și administrarea bazei de date
Crearea și administrarea unui sistem de gestionare a conținutului
Alegerea celor mai bune tehnologii de server
Integrarea cloud computing-ului
Gestionarea resurselor API (interfața de programare a aplicațiilor)
Organizarea fișierelor de backup
04 Strategia de conținut și optimizarea pentru motoarele de căutare
Căutarea organică reprezintă 53% din traficul global al site-urilor web.
Trei abordări ies în evidență pentru o strategie puternică de căutare organică:
On-page SEO: presupune îmbunătățirea conținutului dvs. astfel încât motoarele de căutare să poată înțelege subiectul acestuia. Optimizarea cuvintelor cheie, conținutul de calitate și interconectarea sunt toate aspecte importante.
Off-Site SEO: Deși nu este strict o abordare de îmbunătățire a site-ului web, SEO off-page adaugă la performanța site-ului web în căutare. Aceasta include strategii pentru creșterea autorității domeniului unui site web și pentru consolidarea relațiilor cu alte site-uri web și companii. Obținerea de backlink-uri de calitate, guest blogging și influencer marketing fac parte din acest plan.
Tacticile SEO: tehnic nu sunt legate de conținut, iar scopul lor este de a îmbunătăți structura și baza backend a site-ului web. Ele sunt preocupate de utilizarea mobilă, de performanța site-ului, de securitate și de alți factori.
05 Marketing bazat pe date
Consultanții web vă pot ajuta să vă îmbunătățiți tacticile de marketing prin colectarea și interpretarea unor date detaliate privind toate aspectele comportamentului utilizatorilor țintă.
Aceștia colectează date on și off-site, folosind tehnici sofisticate care se bazează pe cookie-uri.
Apoi, aceste date se regăsesc în strategia de îmbunătățire a site-ului web, precum și în alte domenii, cum ar fi remarketingul (retargeting), idei de campanii de marketing digital, perspective de afaceri și așa mai departe.
06 Pâlnia de conversie
O pâlnie de vânzări sau de conversie este traseul utilizatorului pe care îl parcurge pe un site web de la prima sa implicare cu compania dvs. până când se convertește și devine client sau abonat.
Optimizarea pâlniei de conversie este esențială pentru a dobândi lead-uri de calitate și:
pentru creșterea vânzărilor ca urmare a unui număr mai mare de prospecți care progresează prin toate etapele pâlniei
pentru oferirea unui avantaj față de concurenții dumneavoastră care nu își optimizează pâlnia.
pentru identificarea celui mai bun plan de marketing prin direcționarea către publicul relevant în puncte specifice ale experienței de utilizare a acestuia.
Pentru a optimiza pâlnia de conversie, consultanții de site-uri web folosesc următorii pași:
Investighează populația și piața țintă pentru a determina profilul clientului ideal.
Creează o strategie de conținut pe care potențialii clienți o vor considera informativă și utilă.
Utilizează conținutul și mediile adecvate la fiecare nivel al pâlniei pentru a susține etapele relevante ale experienței utilizatorului.
Obține adresele de e-mail ale prospecților.
Ca dovezi sociale, furnizează studii de caz, recenzii și mărturii ale clienților.
Include apeluri convingătoare la acțiune.
Simplifică formularele de check-out.
Cum să definiți și să mențineți obiectivele site-ului web
Un site web există în primul rând pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele de afaceri și pentru a funcționa ca un instrument de creștere a companiei.
Pentru a concura cu succes, trebuie să aveți obiective clare, fie că este vorba de expunerea mărcii, crearea de lead-uri sau păstrarea clienților.
Pentru a crea în mod corespunzător obiectivele site-ului dvs. web, utilizați regula S.M.A.R.T.:
Specific: Obiectivele dvs. ar trebui să fie distincte, bine definite și explicite.
Measurable: Obiectivele pe care le specificați ar trebui să fie testabile și măsurabile.
Attainable: Obiectivele dumneavoastră nu trebuie să fie insurmontabile.
Realistic: Obiectivele dumneavoastră trebuie să fie corecte și pertinente.
Timely: Ar trebui să aveți un calendar bine definit, cu o dată de început și de sfârșit.
În timp ce este simplu să creați obiective pentru site-ul web, poate fi dificil să le realizați.
Cu toate acestea, iată câteva indicii care vă vor ajuta să rămâneți pe drumul cel bun și să vă atingeți obiectivele:
Nu încercați să atingeți prea multe obiective deodată: Un obiectiv necesită timp, efort și o abordare solidă pentru a fi atins, iar încercarea de a îndeplini mai multe obiective deodată poate duce la eșecul de a finaliza vreunul dintre ele.
Efectuați cercetări: Înainte de a începe să vă concentrați asupra obiectivelor site-ului dvs. web, ar trebui să stabiliți cui vă adresați, unde se află publicul dvs. și chiar să vă spionați concurenții pentru a vedea ce metode folosesc.
Creați o strategie: Pentru a vă atinge obiectivele, trebuie mai întâi să creați un plan. Adunați informațiile pentru a determina unde se află compania dvs. în acest moment. Analizați datele și identificați o modalitate mai bună de a îndeplini obiectivele site-ului dumneavoastră.
Stabiliți termene limită: Fiecare obiectiv trebuie să aibă un termen rezonabil. Acestea vă vor ajuta să vă apropiați mai mult de obiectivele dumneavoastră, forțându-vă să vă organizați treburile în funcție de prioritatea lor.
Urmăriți-vă succesul: Urmărirea realizării obiectivelor site-ului dvs. web vă va ajuta să determinați dacă tehnicile dvs. sunt sau nu eficiente. Este utilă pentru a identifica tiparele vizitatorilor și posibilitățile pe care le puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți abordarea pe termen lung.
Concluzii pentru îmbunătățirea site-ului web
Site-ul dvs. este vânzătorul dvs. și unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing.
Optimizarea site-ului web ar trebui să se afle în centrul strategiei dvs. de întreținere și a strategiei digitale pentru a-i maximiza eficiența și eficacitatea.
Vă va ajuta cu:
Menținerea relevanței
Îmbunătățirea experienței utilizatorului
Creșterea vizibilității în motoarele de căutare.
Folosirea unui avantaj competitiv
Stimularea vânzările și veniturile.
Identificarea celor mai mari impedimente în calea implicării utilizatorilor și a conversiilor pentru a vă optimiza site-ul web.
Iată care sunt cele mai tipice probleme ale site-urilor web:
Încărcarea lentă a paginilor
Design insensibil
Design dezordonat
Hiperlegături rupte
Lipsa informațiilor de contact.
CTA-uri puține.
Navigare dificilă.
Un consultant web determină ce anume vă îndepărtează vizitatorii și vă poate ajuta cu:
Examinarea site-ului web
Experiența utilizatorului și designul web
Crearea site-ului web
Marketingul pentru motoarele de căutare
Marketing bazat pe date
Puteți crește performanța site-ului dvs. web apelând la ajutorul unui profesionist.
Site-ul dvs. există în mare măsură pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele companiei. Să le definiți și să le urmăriți:
Urmați regula S.M.A.R.T..
Concentrați-vă pe un singur obiectiv la un moment dat.
Determinați-vă publicul țintă și concurenții.
Creați un plan bazat pe informațiile pe care le-ați adunat.
Stabiliți termene limită.
Țineți evidența progreselor înregistrate.