Cuvinte cheie: Ce sunt și cum să le folosești pentru trafic Google
Am vorbit mult despre ce este SEO pentru un site în acest blog.
Ne-am uitat la o mie de moduri diferite de a cuceri Google, dar nu am discutat niciodată despre o parte crucială a SEO: cuvintele cheie.
Asta nu poate fi corect, așa că le vom analiza în profunzime astăzi.
Ce sunt cuvintele cheie și cum să le alegeți pentru site
Fără a fi nevoie să deveniți un specialist SEO, acest ghid vă va învăța tot ce trebuie să știți despre determinarea cuvintelor cheie care trebuie incluse în textul dvs.
Este necesar să repetăm mereu un termen pentru a-l plasa corect?
Este necesar să folosiți sinonime în acest caz? Ce resurse sunt disponibile gratuit?
Continuați să citiți pentru că astăzi vom răspunde la toate întrebările.
Intenția de căutare și importanța cuvintelor cheie
Înainte de a intra în detaliile cuvintelor cheie, există o noțiune pe care am dori să o trecem în revistă mai întâi: intenția de căutare a utilizatorilor.
Alternativ, putem spune:
Atunci când oamenii introduc ceva în câmpul de căutare Google, ei doresc să găsească informațiile pe care le caută.
În cele mai multe cazuri, obiectivele lor pot fi împărțite în trei categorii:
- Să se informeze
- Să facă o achiziție
- Să navigheze pe internet
Realitatea este că, dacă două persoane caută același articol, aproape sigur vor proceda în moduri diferite (probabil că vor folosi termeni diferiți pentru căutarea lor pe Google).
De exemplu, dacă vreau să aflu rezultatele Champions League, o pot face tastând următoarele:
- „scoruri Champions League”
- „meciuri Champions League”
- „UEFA Champions League”
… și alte opțiuni.
Adică, chiar dacă obiectivul este același, există mai multe moduri de abordare a întrebării.
De fapt, Google poate oferi deja aceeași SERP (Search Engine Results Page) pentru o varietate de cuvinte-cheie, cum ar fi fotbal.
Să ne uităm acum la definiția unui cuvânt cheie:
Termenii sau frazele cele mai frecvent folosite de utilizatori pentru a-și exprima intenția de căutare sunt cunoscute sub numele de cuvinte cheie.
01 Cuvânt cheie Interogare
Un termen pe care îl vedeți adesea și care este folosit de obicei ca sinonim al cuvântului cheie este interogare, dar acestea sunt de fapt concepte diferite.
O interogare este orice cuvânt sau frază pe care o persoană îl caută, chiar dacă este scris greșit, în timp ce cuvintele cheie sunt interogările utilizate frecvent și pe care dorim să le folosim pentru a ne poziționa pagina site-ului.
Când vorbim despre SEO, ne gândim aproape întotdeauna la Google, dar același concept se aplică și la Bing sau la orice alt motor de căutare.
02 Coadă lungă (long tail): când cuvântul cheie este mai specific
Cuvântul cheie coadă lungă (long tail) este un alt termen care ar putea crea confuzie, dar este de fapt mai ușor decât pare.
Luați în considerare orice cuvânt cheie care primește mult trafic, cum ar fi „Fast Food”.
Este un cuvânt cheie destul de mic (doar două cuvinte), dar care primește foarte multe căutări și este foarte disputat (există multe site-uri web care doresc să se poziționeze pentru acele cuvinte).
Acum, fie înainte, fie după acestea, adăugați unul sau mai multe cuvinte:
- “Fast Food București”
- “Cel mai bun Fast Food din București”
Ca urmare, termenul este mai lung și mai exact și va primi probabil mai puține căutări decât „Fast Food” singur.
Acele cuvinte cheie mai lungi și mai specifice care sunt create prin adăugarea de informații suplimentare la cuvântul (cuvintele) cheie principal(e) sunt denumite cuvinte cheie cu coadă lungă.
Înlocuiți „Fast Food” cu „ghete de fotbal” și începeți să adăugați cuvinte la cuvântul cheie principal pentru a-l face mai lung.
Cel mai important aspect este ca noile cuvinte cheie să aibă scopuri de căutare concrete și distincte.
O altă ilustrație este următoarea:
Persoana care caută ” ghete de fotbal pentru copii” nu dorește să obțină aceleași rezultate ca și cineva care caută „ghetele de fotbal ale lui Cristiano Ronaldo”.
Ați prins ideea, nu-i așa?
Nu uitați niciodată că scopul principal al oricărui text pe care încercați să îl poziționați este să satisfacă intenția de căutare a unui utilizator.
Când vine vorba de alegerea cuvintelor cheie, trebuie să țineți cont de câteva lucruri..
Să înțelegeți cum să utilizați cuvintele cheie pentru a obține trafic este mai esențial decât să știți ce este un cuvânt cheie.
Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegeți următoarele noțiuni:
01 Cuvinte cheie LSI (Latent Semantic Indexing) – epoca cuvintelor cheie semantice
Când Google era la început, tot ce trebuia să facă un site web pentru a se poziționa pentru un termen era să-l repete la nesfârșit.
Această abordare, pe care mulți oameni au dus-o la extrem, a devenit o strategie penalizată, cunoscută sub numele de keyword stuffing (adăugarea cuvântului cheie într-un mod nenatural doar pentru a-l poziționa).
De aceea, este important să țineți evidența de câte ori introduceți cuvintele cheie.
În prezent, Google prioritizează acum „relevanța textului”. Mai mulți termeni legați semantic – cuvinte care apar în general împreună – fac ca un document să fie mai relevant.
Să ne întoarcem la exemplul Fast Food.
Trebuie să încorporăm termenii care sunt adesea scriși atunci când oamenii vorbesc despre Fast Food dacă vreau să poziționez cuvântul cheie „Fast Food”.
- “Pizza delicioasă”
- “Mâncare bună”
- “Burger gustos”
- “Comandă mâncare”
Dacă majoritatea website-urilor din top zece folosesc astfel de termeni, ar trebui să îi folosiți și dumneavoastră în articolul pe care îl scrieți.
Atunci când un text are toți acești termeni LSI (Latent Semantic Indexing), Google știe că se vorbește despre un topic în profunzime.
Nu trebuie să confundați sau să amestecați cuvintele cheie de coadă lungă cu LSI; primele sunt extensii ale termenului principal, în timp ce cele din urmă nu au nicio relație morfologică cu cuvântul principal sau între ele.
- Cuvântul cheie principal: Fast Food
- Coadă lungă (Long tail): Restaurante Fast Food, potrivite clienților
- LSI (Latent Semantic Indexing): Mâncare bună
Obiectivul Google este naturalețea; atunci când discutați despre un subiect în profunzime, anumite fraze vor apărea în mod natural.
Este posibil să omiteți menționarea “mâncare bună” într-un text despre Fast-Food? Evident că nu.
02 Densitatea cuvintelor cheie
Dacă doriți să vă poziționați site-ul web pentru un succes pe termen lung, știți deja că generarea unui conținut semnificativ cu cât mai mulți termeni LSI este calea de urmat.
În ciuda acestui fapt, Google este doar un robot care scanează și înțelege ceea ce citește, așa că nu neglijați numărul de ori în care repetați termenul principal sau plasarea acestuia în text (URL, H1, H2 etc.).
Densitatea cuvântului cheie este numărul de repetări ale acestuia, în procente.
Deși nu există o regulă definitivă, densitatea cuvintelor dvs. cheie nu ar trebui să depășească 1,5% (în acest text, densitatea cuvântului cheie principal este de 1,3%).
Examinarea densității cuvintelor cheie din primele trei sau patru rezultate Google este o tactică SEO standard. În acest fel veți putea vedea ce procent este acceptabil pentru acel termen.
Google permite o densitate mai mare pentru unele teme specializate, cum ar fi rețetele, fără a penaliza conținutul.
Înainte de a scrie un text, faceți o listă cu sinonimele cuvintelor cheie importante și verificați cum se referă la ele primele rezultate care apar.
Acest lucru vă va salva de la a părea monoton.
03 Proeminență
Mai există o altă sintagmă esențială, pe lângă relevanța textului și densitatea cuvintelor cheie: proeminența.
Google nu se uită doar de câte ori apare un termen în text, ci și unde apare în text.
Ele vor avea o proeminență/importanță mai mare dacă se află în titlu (H1) sau în primul antet. Atunci când termenul este inserat la începutul sau în încheierea unui paragraf, se întâmplă același lucru.
Dar nu exagerați cu această tactică! Nu folosiți același cuvânt cheie la sfârșitul fiecărui paragraf.
Pentru a evalua densitatea și popularitatea cuvintelor cheie, puteți utiliza SEOQuake, o extensie Chrome foarte utilă.
Instrumente de căutare a cuvintelor cheie
Ar trebui să efectuați o mică cercetare a cuvintelor cheie înainte de a începe să scrieți conținut pentru site-ul web.
Nu trebuie să aprofundați foarte mult acest pas, dar ar trebui cel puțin să vă dați seama:
- Ce caută utilizatorii pe Google.
- Ce cuvinte sunt folosite de concurenții dvs.
- Care este densitatea medie a conținutului lor.
- În ce rubrici apar cuvintele lor cheie.
Textele care sunt importante pentru Google și utile pentru utilizatori ar trebui să fie menționate.
Așadar, să începem să examinăm instrumentele.
01 Planificatorul Google de cuvinte cheie
Deoarece această funcție este disponibilă doar pentru utilizatorii cu campanii active, popularitatea sa a scăzut, dar este încă o alegere minunată.
Nimeni nu știe mai mult despre ceea ce caută oamenii pe Google decât Google.
Se concentrează pe cuvinte-cheie tranzacționale, deoarece este un produs AdWords (intenția de cumpărare). Atunci când lucrați cu magazine online, acesta este un avantaj.
Puteți încerca aici.
02 Topics SEOmonitor
Acest instrument vă oferă o colecție cuprinzătoare de informații detaliate cu privire la cuvânt, indiferent dacă este vorba de un cuvânt cheie cu coadă scurtă (short tail) sau lungă (long tail).
Topics vă oferă informații despre concurenții dvs., inclusiv măsuri precum volumul de căutare, rata de clicuri și numărul de vizitatori pe site-ul dvs. De asemenea, puteți obține costul pe clic (CPC) pentru expresia de căutare, care reprezintă o măsură a costului pe clic într-o campanie de publicitate digitală.
Actualizarea datelor poate fi uneori lentă. Aveți posibilitatea de a vă crea un cont gratuit pe platformă, dar chiar dacă nu o faceți, veți primi cinci căutări gratuite în fiecare zi.
Puteți încerca aici.
03 Ubersuggest (Neil Patel)
Neil Patel este un foarte cunoscut specialist în marketing care tocmai a achiziționat Ubersuggest, un instrument foarte renumit de cercetare a cuvintelor cheie.
L-a curățat după ce l-a achiziționat și acum îl oferă gratuit.
Există două etichete sub „idei de cuvinte cheie”: „sugestii” și „legate”. În primul sunt afișate cuvintele cheie cu coadă lungă, în timp ce în cel de-al doilea sunt afișați termenii similari din punct de vedere semantic. Deocamdată, este gratuit.
Deoarece se concentrează pe piața americană, statisticile privind „probabilitatea de succes” pe care le oferă sunt îndoielnice.
Puteți încerca aici.
04 Keywordtool.io
În ciuda faptului că versiunea gratuită nu oferă volume de căutare, acesta este totuși unul dintre cele mai cuprinzătoare instrumente disponibile:
Include căutări pe YouTube, Amazon și eBay, pe lângă căutările pe Google. Acest lucru este destul de bun pentru a descoperi ce caută oamenii pe Amazon, dacă sunteți în căutare de cuvinte cheie tranzacționale.
Este destul de scumpă, un plan bun putând costa peste 68 de dolari pe lună.
Puteți încerca aici.
05 Keywordshitter
Acesta este programul de care trebuie să vă folosiți dacă doriți să primiți fiecare termen cu coadă lungă (long tail) care a fost căutat pe Google. Designul său nu este impecabil, însă își îndeplinește sarcina în mod corespunzător.
Este complet gratuit. Începe cu litera „a” și continuă până când îi ordonați să se oprească. Cuvinte cheie, cuvinte cheie și iar cuvinte cheie – pot fi într-o cantitate excesivă.
Rezultatele nu au niciun filtru sau control, ceea ce ar putea fi un pic bulversant.
Puteți încerca aici.
Secretul cuvintelor cheie…
Cel mai grozav conținut de publicat este cel care satisface cerințele consumatorilor și, în același timp, este agreat de Google.
Google recomandă întotdeauna să se urmărească naturalețea, dar trebuie să se țină cont și de densitate și proeminență.
În ceea ce privește relevanța, dacă aveți o scriere de înaltă calitate care acoperă un subiect în profunzime, veți fi relevant.
Mergeți și puneți mâna pe ele!