7 strategii de optimizare a conținutului care te vor ajuta să-ți dezvolți brandul
Marketingul de conținut s-a impus ca fiind cea mai eficientă metodă de creștere a recunoașterii mărcii și de atragere de noi clienți. Puteți utiliza conținutul pentru a spori traficul organic pe site-ul web, generarea de potențiali clienți și vânzările.
Totuși, dacă doriți să fiți recunoscut și sugerat de motoarele de căutare, trebuie să vă optimizați conținutul. Dacă doriți să ajungeți la un public mai larg, iată 7 tactici de optimizare a conținutului pe care să le utilizați chiar acum.
01 Creați conținut de formă lungă.
Articolele care au cel puțin 1.000 de cuvinte sunt preferate de motoarele de căutare. Am observat recent că SERP-urile (Search Engine Results Pages) promovează frecvent materialele care au mai mult de 2.400 de cuvinte.
Prin urmare, ar trebui să vă abțineți de la crearea unor articole scurte, de unică folosință. Un conținut mai lung vă permite să vă îmbunătățiți limbajul și să încorporați alte aspecte vitale pentru stimularea SEO (Search Engine Optimization).
Puteți angaja profesioniști în domeniul serviciilor SEO pentru a vă asigura că respectivul conținut respectă toate standardele de optimizare pentru motoarele de căutare.
Puteți edita și adăuga text nou la orice articol de formă scurtă pe care îl aveți pe site-ul dvs. web. Este mult mai ușor să actualizați și să revizuiți materialul existent decât să scrieți o mulțime de articole noi de la zero.
02 Scrieți articole care sunt bine documentate.
Evitați să folosiți prea multe rânduri și paragrafe de umplutură atunci când scrieți articole mai lungi. Fiecare secțiune a scrierii dvs. trebuie să aducă informații noi și valoare.
Pentru fiecare articol, efectuați cercetări semnificative și oferiți o mulțime de fapte și informații pe care cititorii dvs. le vor găsi intrigante. Conținutul de calitate are mai multe șanse să fie partajat, ceea ce este benefic pentru extinderea brandului.
Amintiți-vă întotdeauna să vă citați sursele dacă scrierea dvs. conține multe statistici și date. Vă veți crește autoritatea propriului site prin crearea de link-uri către site-uri cu autoritate.
03 Structurați-vă textul.
Structurarea textului dvs. pentru a fi mai prietenos atât pentru oameni, cât și pentru motoarele de căutare este un aspect esențial al majorității tacticilor de optimizare a conținutului.
Crearea etichetelor de titlu și a meta descrierilor pentru paginile dvs. face parte din acest proces. Pentru ca materialul să fie mai simplu de citit, ar trebui să folosiți, de asemenea, anteturi și subtitluri.
Listele, care permit să parcurgă rapid materialul dumneavoastră, sunt, de asemenea, o idee excelentă. Listele sub formă de repere vor apărea, de asemenea, pe prima pagină a rezultatelor căutărilor, ceea ce reprezintă o metodă excelentă de a crește traficul.
04 Cercetarea cuvintelor cheie.
Satisfacerea nevoilor utilizatorilor dvs. este o necesitate pentru orice strategie de marketing.
Cu toate acestea, trebuie mai întâi să determinați ce caută utilizatorii și frazele pe care le folosesc. Cercetarea cuvintelor cheie ar putea fi externalizată către o firmă de marketing digital.
Acest lucru v-ar putea ajuta în găsirea de idei de conținut. Când vine vorba de plasarea cuvintelor cheie în conținutul dvs., fiți prudent. Dacă mergeți prea departe, motoarele de căutare o vor interpreta ca pe o încercare de umplere cu cuvinte cheie.
Aceasta este considerată o tehnică SEO black hat și ar putea duce la o penalizare a clasamentului total al site-ului dvs. web. În schimb, construiți mai multe pagini pe site-ul dvs., fiecare dintre ele fiind orientată către un cuvânt cheie diferit.
05 Asigurați-vă că fișierele dvs. media sunt optimizate.
Deoarece viteza de încărcare a site-ului web este un criteriu SEO important, încercați să reduceți dimensiunea tuturor fișierelor dvs. media. Există diverse opțiuni de optimizare a conținutului pe care le puteți utiliza pentru a reduce dimensiunea fotografiilor și filmelor dvs:
- Folosiți formate care sunt potrivite pentru utilizarea pe internet. Nu orice tip de imagine va fi adecvat în orice scenariu. Folosiți formate de imagine comprimate precum .WebP sau .png în cea mai mare parte a timpului.
- Decupați fotografiile și videoclipurile pentru a le face să pară mai bune. Dacă micșorați rezoluția, ar trebui să vedeți o reducere mare a dimensiunii fișierului.
- Utilizați platforme alternative pentru a găzdui videoclipuri. În loc să trimiteți clipurile pe propriul site, le puteți găzdui pe YouTube și doar să le încorporați în paginile web.
06 Folosiți social media pentru a vă distribui conținutul.
Va trebui să vă distribuiți materialul pe platformele unde oamenii își petrec majoritatea timpului dacă doriți ca acesta să ajungă la un public larg.
Consultați-vă cu specialiști în publicitate de social media pentru a dezvolta un plan de marketing care să atingă acest mediu.
Anumite platforme, însă, vor favoriza anumite tipuri de conținut în detrimentul altora. Pentru fiecare dintre rețelele dvs. de socializare, ar trebui să dezvoltați un conținut unic.
Acest lucru implică faptul că videoclipurile verticale pentru rețele precum Instagram sau TikTok sunt o idee bună. Alte servicii video, cum ar fi YouTube, favorizează în continuare formatul video orizontal, dar au adăugat recent o categorie pentru videoclipuri verticale scurte.
07 Testați și optimizați din nou.
Vă recomandăm să țineți evidența rezultatelor ori de câte ori faceți modificări la site-ul dvs. sau la conținutul acestuia. Urmăriți cât de bine se comportă conținutul dvs. și efectuați orice modificări necesare.
Mai presus de toate, testarea vă poate ajuta să decideți ce versiune a materialului dvs. să publicați. Un simplu test A/B și alte instrumente de optimizare vă pot ajuta să determinați care versiune produce cele mai bune rezultate în aceste scenarii.
În plus, majoritatea tacticilor de optimizare a conținutului nu sunt evenimente care se întâmplă o singură dată. Prin urmare, va trebui să vă examinați și să vă optimizați site-ul și conținutul în mod frecvent.
Concluzie
Marketingul de conținut este o tehnică excelentă pentru a atrage mai multe persoane care să vă remarce afacerea. Din fericire, există o varietate de tactici de optimizare a conținutului disponibile în prezent, care pot ajuta compania dvs. să iasă în evidență și să atragă noi clienți.
Rețineți întotdeauna că cel mai bun conținut este cel pe care publicul dumneavoastră îl consideră fascinant și util. Drept urmare, ar trebui să luați în considerare interesele utilizatorilor dvs. în timp ce vă optimizați conținutul.